Sant Cugat se suma al Dia Mundial de la Presa de Consciència sobre l’Abús i el Maltractament a les Persones Grans

Se celebraran diferents activitats amb l'objectiu de conscienciar la població sobre aquesta realitat i reivindicar una vellesa digna

Foto: Envato
-->
Enllaç copiat al clipboard

Redacció

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més
10/06/26 a les 17:33h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Societat

Sant Cugat se suma un any més al Dia Mundial de la Presa de Consciència sobre l’Abús i el Maltractament a les Persones Grans, que se celebra el 15 de juny. Ho fa amb tot un seguit d’activitats impulsades per la Taula de la Gent Gran per donar visibilitat a aquesta problemàtica i per reforçar el compromís amb la defensa dels drets i la dignitat del col·lectiu.

La primera activitat programada és una xerrada a càrrec de l’advocat i president d’EIMA, Jordi Muñoz, que porta per títol ‘Som conscients del maltractament a la Gent Gran?’ que vol oferir eines per identificar situacions de maltractament físic, emocional, per negligència o explotació econòmica, i per promoure una mirada més crítica i atenta per part de la ciutadania. Tindrà lloc aquest 11 de juny a les 10:30 h a la Casa de Cultura.

D’altra banda, el pròxim 15 de juny es farà l’acte central de la commemoració, amb una marxa de sensibilització que sortirà a les 11:30 h des de la plaça dels Quatre Cantons i que recorrerà diversos carrers de la ciutat sota el lema ‘Prou maltractament a la Gent Gran’. El punt final de la marxa serà la plaça de la Vila, on es llegirà un manifest institucional que també s’elevarà al ple municipal del mes de juny. El text posa de relleu que el maltractament a les persones grans constitueix una vulneració dels drets humans, i fa una crida a la societat i a les institucions perquè actuïn de manera decidida per erradicar-lo. El manifest recorda que cap forma de maltractament és acceptable i reclama més sensibilització, prevenció i recursos per garantir la protecció efectiva de les persones grans.

La regidora de Gent Gran, Esther Madrona, ha subratllat la importància d’aquest tipus d’accions: “És una realitat invisibilitzada, i només des de la conscienciació col·lectiva podrem fer-hi front”. Per la seva banda, Fidència Foz, vicepresidenta en funcions del Consell de la Gent Gran de Sant Cugat i membre de la Taula de Gent Gran, afirma que “cal més consciència social i un compromís ferm per prevenir i detectar les situacions d’abús i maltractament contra la gent gran”. Afegeix que cal posar en valor “el paper actiu del col·lectiu de la gent gran” i que se’ls ha de protegir i integrar en la vida pública.

Tags: