Sant Jordi entra un any més al Teatre-Auditori amb el tradicional concert de l’OSSC

180418-concert-ossc-santjordi.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
23/04/18 a les 06:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Cultura

L’Orquestra Simfònica de Sant Cugat (OSSC) ofereix aquest dilluns el tradicional concert de Sant Jordi, al Teatre-Auditori a les nou de la nit. Enguany, interpretaran la música de tres grans compositors catalans dels segles XX i XI. A la primera part del programa el públic gaudirà d”Alimara’ de Manuel Oltra i del Poema romàntic de Joan Lamote de Grignon; a la segona part, la ‘Cantata de Randa’ de Salvador Brotons, per a soprano, baríton, narradors, cors i orquestra, i el gran al·licient serà poder veure el mateix compositor dirigint la peça. El preu general de l’entrada és de 28 euros.

Escolta-ho

En una entrevista a Cugat.cat el director de l’OSSC, Josep Ferré, ha explicat que aprofiten Sant Jordi, una tradició catalana, per interpretar peces de compositors catalans.

Declaracions

Josep Ferré

Hi ha molta música de molta categoria, de grans compositors que encara estan en manuscrits. Ens agrada reivindicar que hi ha grans compositors amb obres que s’interpreten molt poc. Ens agrada, sempre que puguem, posar compositors catalans, i en aquest cas també ho hem fet. Són dos compositors importants i les seves obres no s’interpreten el que s’haurien d’interpretar.

Ferré ha afegit que és un concert que pot gaudir tota la família per la seva música explicativa i per l’espectacularitat de la ‘Cantata de Randa’, que requerirà de més d’un centenar de persones a dalt de l’escenari. És una peça que l’OSSC interpretarà amb la col·laboració del Cor de Cambra Sant Cugat, la Polifònica de Puig-reig, la soprano Maia Planas, el baríton Toni Marsol, la narradora Neus Dalmau i, com a director convidat, el mateix compositor Salvador Brotons.