Els Castellers de Sant Cugat han viscut aquest diumenge la primera gran actuació a casa de la temporada. Sant Ponç ha estat el context on els Gausacs han posat de manifest l’inici d’una nova etapa, amb nous caps de colla, que busca tornar a consolidar les figures de 8. I per fer-ho, pas a pas: a l’actuació d’aquest diumenge han descarregat el 4 de 8, el 7 de 7 i el 2 de 7.
La jornada ha comptat amb les actuacions, també, dels Castellers de la Vila de Gràcia i dels Saballuts. Els barcelonins han descarregat el 3 de 8, el 2 de 8 amb folre i el 4 de 8. També han carregat un pilar de 6, però han caigut. Per la seva banda, els de la cocapital del Vallès Occidental han completat el 4 de 8, el 3 de 8 i el 7 de 7.
La cap de colla Marina Pons ha admès que, per portar a plaça el 4 de 8 hi havia “nervis”, però ha celebrat que l’han pogut descarregat “amb molta solvència”. El també cap de colla Miquel Torregrossa ha posat en valor eren “prou gent per fer els castells” que han portat a plaça. De fet, per a l’entitat és fonamental consolidar la massa social i créixer: “Si anem sumant nova gent cada cop anirem construint millors castells”, ha dit Pons.
