L’Ajuntament i la classe empresarial reben amb satisfacció l’aposta de la Comissió Europea (CE) pel Corredor Mediterrani. L’alcaldessa, Mercè Conesa, demana al govern de l’Estat espanyol que la notícia no quedi en ‘paper mullat’. De la seva banda, el secretari general de la Cecot, David Garrofé, ho veu com l’inici d’un canvi i el president de l’associació Sant Cugat Empresarial, Frederic Boix, adverteix que el 80% de la inversió dependrà del ministeri de Foment espanyol. El director gerent de la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa, Josep Prats, destaca que serà un eix molt important perquè permetrà generar ocupació.
Mercè Conesa ha fet un balanç positiu del que ja era un anunci esperat des de Brussel·les i ha destacat la importància de l’eix pel teixit econòmic santcugatenc. No obstant això, ha mostrat les seves reserves envers l’Estat espanyol i li ha demanat que la notícia no quedi en ‘paper mullat’.
Mercè Conesa
En la mateixa línia s’ha expressat el president de l’associació Sant Cugat Empresarial, Frederic Boix, que insta l’Estat espanyol a aprofitar aquesta oportunitat.
Frederic Boix
L’eix mediterrani ha estat una infraestructura fortament reivindicada. En aquest sentit, la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa, amb delegació a Sant Cugat, ha destacat que, tot i que a curt termini no tingui una incidència directa, serà un corredor molt important per al futur del desenvolupament industrial i empresarial de la zona. Ho ha explicat el seu director gerent, Josep Prats.
Josep Prats
Per part de la Cecot, el secretari general de la patronal vallesana, David Garrofé, ha destacat l’efecte multiplicador de la infraestructura.
David Garrofé
De la seva banda, Pimec demana al futur govern de l’Estat espanyol que sorgeixi de les eleccions del 20 de novembre, que l’eix Mediterrani sigui la seva prioritat, atesos els importants beneficis econòmics i la generació de llocs de treball. A més, també recorda que la majoria del cost l’haurà de cobrir el ministeri de Foment espanyol, en un moment de greu restricció pressupostària, i per això destaca que ‘no serà possible invertir en tots els corredors paral·lels’. El projecte és que aquest eix ferroviari connecti per al 2030 la frontera francesa amb Figueres i recorri tota la costa mediterrània enllaçant els ports de Barcelona, Tarragona, València, Cartagena i Almeria.

