Durant els mesos d’estiu molta gent se’n va de vacances i aprofita per desconnectar, però també n’hi ha molta altra que decideix continuar activa amb una rutina d’esport. Ara bé, no és el mateix entrenar durant l’any que fer-ho durant aquests mesos, ja que hi ha alguns factors, com la calor o la humitat, que poden afectar el nostre rendiment o, fins i tot, portar-nos a alguna situació perjudicial per a la nostra salut. És per això que cal tenir en compte una sèrie de consells per poder fer exercici correctament durant l’estiu.
En cas que vulguis sortir a córrer:
- Evitar les hores centrals del dia. És important adaptar els horaris i sortir a córrer aviat al matí, cap a les 7 h o les 8 h, o bé fer-ho a partir de les 19 h, quan ja comença a refrescar una mica més
- Vestir-nos amb roba transpirable
- Si és possible, anar-nos mullant el clatell, els canells i el cap en punts d’aigua, com ara fonts o rius.
Més enllà d’aquests consells pròpiament físics, també juga un paper molt important el fet de tenir una bona nutrició i una bona hidratació. En aquest sentit, Saioa Segura, dietista-nutricionista del Departament de Fisiologia i Nutrició del CAR Sant Cugat, explica que durant aquesta època podem optar per consumir aliments rics en aigua i amb un alt contingut en minerals, però que també ens aportin més quantitat d’energia. Alguns exemples serien ‘smoothies’, iogurts amb fruites tallades a trossos, fruites com la síndria, el meló o la pinya, etc. Però sobretot, Segura posa èmfasi en el fet que no ens hem d’oblidar de menjar, ja que explica que molta gent, amb la calor, perd la gana.
Saioa Segura també recalca la importància de tenir una bona hidratació quan practiquem esport a l’estiu. Explica que, un error, és rehidratar-se només amb aigua, perquè quan suem, també perdem sals minerals. En aquest sentit, alerta que podríem arribar a patir una hiponatrèmia, que es dona quan la concentració de sodi en el nostre organisme és insuficient amb relació al líquid que conté. Per això remarca la importància de buscar fonts d’aliments i de beguda que ens aportin aquestes sals minerals.
Un altre punt molt important que s’ha de tenir en compte és fer una bona ingesta d’hidrats de carboni. Segura lamenta que siguin uns macronutrients molt demonitzat per a moltes persones, i explica que, precisament, és fonamental per poder tenir un bon rendiment esportiu, i també una bona salut en general. Alguns exemples serien: llegums, pasta, arròs, quinoa, cuscús, etc.
Finalment, no s’ha d’oblidar que un bon descans és la clau d’un bon entrenament. És una part fonamental per poder tenir un bon rendiment i una bona recuperació.

