SI es concentra davant l’Ajuntament en defensa de l’Escola en Català

si-escola-mani.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
02/07/12 a les 21:26h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Política

Una quinzena de militants i simpatitzants de Solidaritat Catalana per la Independència (SI) s’han concentrat aquest dilluns a la tarda davant l’ajuntament a favor de la immersió lingüística i en contra de la sentència del Tribunal Suprem (TS) sobre el català de la setmana passada. Els manifestants han explicat que porten recollides unes 2.500 signatures a Sant Cugat, a favor de l’actual sistema d’escolarització, amb l’objectiu de blindar el català com a única llengua vehicular a l’ensenyament. Aquestes signatures se sumaran a les més de 400.000 recollides a la resta del país i que es portaran al Parlament passat l’estiu.

La sentència del TS anul·la, entre d’altres, l’article que especifica que els alumnes del segon cicle d’educació infantil, de tres a sis anys, tenen dret a rebre l’ensenyament en català i a no ser separats en centres ni grups. El coordinador local de SI a la ciutat, Jordi Manchón, ha recordat l’èxit de la política d’immersió lingüística dels darrers 30 anys i l’aval que ha obtingut de diferents organismes internacionals. En aquest sentit, Manchón demana que la Generalitat i la societat no acatin la nova sentència, i proposa anar més enllà i fer polítiques proactives per blindar el català.

Declaracions

Jordi Manchón

Si la Generalitat no fa alguna cosa més proactiva el català està realment en perill. Nosaltres no ens cansarem de lluitar.

Els independentistes consideren que no és casualitat que aquesta sentència arribi en aquesta època, quan la majoria del professorat i les famílies han iniciat les vacances d’estiu. La sentència del TS es basa en la sentència del Tribunal Constitucional (TC) sobre l’Estatut, i anul·la els articles d’aquest decret de la Generalitat que regula l’ensenyament entre els tres anys i els sis en els aspectes lingüístics i ratifica que el castellà s’ha d’incorporar com a llengua docent vehicular.