Més persones grans de la ciutat podran rebre, a partir d’ara, atenció domiciliària gràcies a la posada en marxa del xec-servei, uns vals de descompte per ajudar als avis que ho necessitin a pagar-se les cures i atenció que reben a la llar. Aquest programa forma part de d’un paquet de mesures, com ara un telèfon d’atenció 24 hores, que permetrà als avis quedar-se al seu domicili i solucionar els seus problemes de dependència.
Aquests xecs, que subvencionen una part del cost del servei, permetran que l’atenció domiciliària s’ampliï i pugui arribar a més avis amb cert nivell de dependència o bé amb dificultats per realitzar tasques rutinàries com ara fer-se el llit, anar a comprar o vestir-se. La posada en marxa d’aquesta fórmula respon a les conclusions d’un estudi que reflexava que un 64% de la gent gran de la ciutat estaria disposada a cofinançar el preu de l’assistència al seu propi domicili. Segons la tinent d’alcalde de Serveis Socials, Mercè Conesa, l’atenció domiciliària fa un salt endavant i s’arriba a gent que fins ara en quedava fora de l’àmbit d’actuació.
D’altra banda, es posa en marxa un telèfon 24 hores a disposició dels avis per resoldre dubtes, donar informació, i que, a més, estarà permanentment connectat amb els serveis d’emergències dels hospitals i ambulàncies. Conesa ha volgut subratllar, però, que es tracta d’una eina orientativa i de suport a la gent gran:
L’Ajuntament també amplia el nombre de tele-alarmes i 58 avis tindran ara una línia directa amb una centraleta només prement un botó. Aquests nous serveis van orientats al 24 % de la gent gran, que segons un estudi encarregat per l’equip de govern té un nivell de dependència elevat i necessiten ajuda per realitzar moltes de les seves activitats diàries. L’objectiu és endarrerir el seu ingrés en una residència.

