Correus alerta d'un frau telefònic en nom de l'ens postal

Correus diu que no té cap telèfon per fer devolucions i que els seus telèfons són gratuïts.

Societat

Publicat el 29/abr/04 per Vanesa Hernandez

Correus ha alertat que algú, en nom de la companyia postal, comet un frau telefònic ja que amb l'excusa de poder-los entregar uns paquets s'obliga les víctimes a trucar a un número de telèfon amb prefix 806. L'ens estatal ha volgut aclarir que no disposa de cap telèfon per fer devolucions i que els números d'Atenció al Client són totalment gratuïts.

El procediment utilitzat pels presumptes estafadors consisteix en una trucada en nom de Correus afirmant que tenen un paquet al seu nom que no s'ha pogut entregar per no tenir la direcció correcta.

Per recuperar el suposat i inexistent paquet, es convida als clients a trucar a uns telèfons 806 i 807 - amb un alt cost aproximat d'euro per minut - amb l'excusa que se'ls explicarà com rebre el seu enviament.

L'ens recomana denunciar el frau en primera instància a la comissaria i també posar-ho en coneixement de l'Institut Català del Consum que està recollint totes les incidències registrades fins ara:

Portaveu Correus

Cal denunciar-ho primer a la comissaria i també a l'Institu Català del Consum perquè instin la fiscalia a perseguir el delicte.


Des de Correus ja han alertat que el telèfon no correspon a l'ens postal i que els paquets refusats només s'entreguen a les pròpies dependències postals.