L'Ajuntament inicia un procés de digitalització per eliminar la documentació en paper

Oficina d'Atenció Ciutadana / Foto: Web de l'Ajuntament

Societat

Publicat el 7/mar/16 per Alba Triadó

L'Ajuntament ha iniciat un procés de digitalització de més de 660.000 arxius de l'administració per eliminar la documentació en paper. El servei d'e-administració es va posar en marxa la setmana passada amb l'objectiu d'agilitzar i simplificar tots els passos que la ciutadania ha de seguir per fer un tràmit. D'aquesta manera els santcugatencs s'hauran de desplaçar menys vegades a l'ajuntament i no caldrà que portin documents que ja estiguin al consistori o en altres administracions. Properament, es podrà consultar l'estat de les gestions ciutadanes.

La regidora d'Innovació i Govern Obert, Joana Barbany, ha explicat l'objectiu de la iniciativa.

Joana Barbany

L'objectiu és apropar l'administració al ciutadà i facilitar-los la feina a la vegada que estalviem paper.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



L'Ajuntament centralitza amb aquest sistema la informació que té i la que rep de la ciutadania. D'aquesta manera, els expedients existeixen un sol cop en tota l'administració independentment dels departaments que hi intervenen. Així, qualsevol persona autoritzada de l'Ajuntament pot accedir als documents de l'expedient i els pot complementar.

Durant la primera setmana de posada en marxa del servei, el temps d'espera ha augmentat per l'adaptació dels treballadors i dels ciutadans al nou sistema. A partir d'ara, es reduirà el temps de circulació dels documents, ja que no caldrà que la persona signant es desplaci a l'ajuntament perquè s'eliminaran els portasignatures i s'implementarà la signatura electrònica.

D'aquí a uns mesos, s'habilitarà el canal de comunicació telemàtic amb la ciutadania on, mitjançant el DNI electrònic o amb una clau d'accés, el ciutadà podrà accedir a la Carpeta del ciutadà. Aquesta carpeta recollirà totes les gestions realitzades amb l'Ajuntament i es podrà consultar l'estat en què es troba una determinada sol·licitud. Des d'un ordinador, un mòbil o una tauleta el ciutadà podrà accedir a l'Ajuntament.