Diverses entitats reclamen l'aturada de les obres a l'estació de Renfe i exigeixen l'intercanviador amb FGC


  • Comparteix:

Mapa del trajecte entre Volpelleres i l'estació de Renfe / Foto: Cedida per les entitats

Mapa del trajecte entre Volpelleres i l'estació de Renfe / Foto: Cedida per les entitats

Entitats promotores del transport públic, ecologistes i de defensa de les persones amb problemes de mobilitat critiquen que el govern espanyol destini 1,6 milions d'euros a remodelar les estacions de Renfe a Sant Cugat i Rubí. Les associacions recorden que està previst tancar-les per traslladar-les a parades de FGC, on es construirien intercanviadors de línies. Les estacions de FGC de Volpelleres i de l'Hospital General de Catalunya acollirien els enllaços amb la R8.

La parada de Renfe de Sant Cugat i la de de FGC de Volpelleres estan separades per gairebé un quilòmetre de distància. El trajecte, a tocar de la Ronda Nord, es pot fer a peu per voreres però el desnivell és poc confortable, segons aquestes associacions. En el cas de Rubí i l'Hospital General, la separació entre una parada i l'altra és de 1.200 metres i el camí s'ha de fer per vorals de carretera no adaptats a vianants.

Les entitats signants del comunicat - l'associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), la federació ECOM, l'ADENC i Via Vallès - asseguren que el trasllat de les parades de Renfe ja està previst al pla director d'infraestructures de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i parcialment al pla de rodalies de Barcelona del ministeri de Foment espanyol, com ha explicat el delegat de PTP al Vallès Occidental, Albert Turon.

Albert Turon

FGC ja va fer fa un temps unes estacions situades a la intersecció amb la línia R8 i ara seria molt important que Adif fes la seva part.


Segons Turon, l'enllaç de les estacions de Sant Cugat i Rubí incrementaria la demanda de la línia R8 de Renfe, que ara està, en part, obsoleta.

Albert Turon

A nivell de transport públic, totes les vies de gran capacitat són radials i surten de Barcelona. Aquesta és l'única via que trenca la radialitat de la xarxa. Amb els intercanviadors aconseguiríem millorar el sistema, que ara no és eficient ni útil.


Les associacions asseguren que és incomprensible que es faci una inversió per millorar l'accessibilitat a estacions que han de desaparèixer quan una part de la xarxa de Rodalies no està adaptada a persones amb problemes de mobilitat.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.