Diverses entitats reclamen l'aturada de les obres a l'estació de Renfe i exigeixen l'intercanviador amb FGC

Mapa del trajecte entre Volpelleres i l'estació de Renfe / Foto: Cedida per les entitats

Societat

Publicat el 12/abr/16 per Josep Gimeno / Mar Castro

Entitats promotores del transport públic, ecologistes i de defensa de les persones amb problemes de mobilitat critiquen que el govern espanyol destini 1,6 milions d'euros a remodelar les estacions de Renfe a Sant Cugat i Rubí. Les associacions recorden que està previst tancar-les per traslladar-les a parades de FGC, on es construirien intercanviadors de línies. Les estacions de FGC de Volpelleres i de l'Hospital General de Catalunya acollirien els enllaços amb la R8.

La parada de Renfe de Sant Cugat i la de de FGC de Volpelleres estan separades per gairebé un quilòmetre de distància. El trajecte, a tocar de la Ronda Nord, es pot fer a peu per voreres però el desnivell és poc confortable, segons aquestes associacions. En el cas de Rubí i l'Hospital General, la separació entre una parada i l'altra és de 1.200 metres i el camí s'ha de fer per vorals de carretera no adaptats a vianants.

Les entitats signants del comunicat - l'associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), la federació ECOM, l'ADENC i Via Vallès - asseguren que el trasllat de les parades de Renfe ja està previst al pla director d'infraestructures de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i parcialment al pla de rodalies de Barcelona del ministeri de Foment espanyol, com ha explicat el delegat de PTP al Vallès Occidental, Albert Turon.

Albert Turon

FGC ja va fer fa un temps unes estacions situades a la intersecció amb la línia R8 i ara seria molt important que Adif fes la seva part.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Segons Turon, l'enllaç de les estacions de Sant Cugat i Rubí incrementaria la demanda de la línia R8 de Renfe, que ara està, en part, obsoleta.

Albert Turon

A nivell de transport públic, totes les vies de gran capacitat són radials i surten de Barcelona. Aquesta és l'única via que trenca la radialitat de la xarxa. Amb els intercanviadors aconseguiríem millorar el sistema, que ara no és eficient ni útil.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Les associacions asseguren que és incomprensible que es faci una inversió per millorar l'accessibilitat a estacions que han de desaparèixer quan una part de la xarxa de Rodalies no està adaptada a persones amb problemes de mobilitat.