La recollida de voluminosos incorporarà millores al gener i estrenarà una 'app' d'intercanvi de trastos


  • Comparteix:

L'avinguda de Cerdanyola, una de les més afectades per l'abandonament de voluminosos / Foto: Associació de Veïns Centre-Est

L'avinguda de Cerdanyola, una de les més afectades per l'abandonament de voluminosos / Foto: Associació de Veïns Centre-Est

El servei de recollida de voluminosos oferirà millores a partir de gener, una vegada l'Ajuntament disposi de tota la nova maquinària. Entre les novetats del servei que gestiona Engrunes, hi haurà una campanya de comunicació, l'adequació del Punt Verd i una aplicació mòbil d'intercanvi de trastos. Ho ha anunciat la tinenta d'alcalde d'Entorn Urbà, Cristina Paraira, al consell de barri de Centre-Est d'aquest dimarts a la Casa de Cultura.

Sant Cugat va registrar un repunt d'abandonament de voluminosos a la via pública en un agost 'horrorós', segons Paraira, amb 42.520 tones recollides. Una problemàtica que el consistori va atribuir al període de traspàs del nou servei de recollida i a l'augment de l'incivisme, que l'equip de govern vol combatre amb un enduriment de les sancions.

Serà al gener quan els santcugatencs començaran a notar els canvis en els servei amb dies i horaris concrets de recollida per als diferents districtes: centre (dilluns i divendres), Valldoreix (dimarts), Mira-sol (dimecres) i la Floresta i les Planes (dijous).

Les novetats també vindran amb una adequació del Punt Verd que incorporarà un hort, un parc infantil, un galliner, un punt d'avistament d'ocells, una aula ambiental i espais de creació, compostatge i intercanvi. És en aquest últim punt on entrarà en escena una 'app' -a l'estil de Wallapop, però sense lucre econòmic- per fomentar l'intercanvi de trastos en bon estat entre particulars amb el Punt Verd com a lloc de trobada.

El barri del Monestir-Sant Francesc és un dels més afectats per l'abandonament de voluminosos, fet que han constatat bona part dels veïns assistents.

Veïns

El 010 funciona, el tema és la comunicació. No es pot deixar la ciutadania sense saber què està passant / La recollida de voluminosos incideix en la contaminació acústica del barri. Volem dormir.


És un paquet de mesures que, segons Paraira, millorarà el servei, sempre que també s'hi afegeixi la col·laboració ciutadana.

Cristina Paraira

S'identificarà amb una enganxina els trastos dipositats fora de termini. És un servei i perquè funcioni ho hem d'intentar fer tots.


L'Ajuntament afirma que el camió que destina en exclusiva per aquest servei, amb 12 hores de recollida diàries, passa cada dia pel barri. Des de l'1 d'agost s'ha realitzat un servei concertat a la plaça d'en Coll i 15, a l'avinguda de Cerdanyola, on s'han recollit més de 180 punts.

Can Barata i la connexió d'aigua
Cristina Paraira també ha anunciat que al 2017 serà una realitat la connexió de Can Barata a la xarxa d'aigua potable. Per fer-ho possible, el consistori ha demanat a l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) una subvenció per fer front al projecte valorat en 600.000 euros. Si no és possible, l'equip de govern cobrirà la despesa a través del capítol d'inversions per a aigua (Sorea) de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

Actualment, Sorea té encarregat un estudi per saber quina és la millor manera per connectar el barri, amb Rubí, Sant Quirze i la zona de Can Sant Joan com a possibles opcions. La concessionària també treballa en els problemes de baixa pressió de l'aigua al territori.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.