Els aliments amb el segell Producte de Collserola surten al mercat


  • Comparteix:

Foto: Parc Natural de Collserola

Foto: Parc Natural de Collserola

Els aliments amb el segell Producte de Collserola ja han sortit al mercat. Els primers a comercialitzar-se són les mandarines de Can Carlets i el vi de Can Calopa. La comissió de seguiment de la marca de garantia també ha aprovat els reglaments específics del xai, el cabrit, el tomàquet i la mel. Està previst que el llistat de productes s'ampliï amb altres de nous que s'hi vulguin acollir.

Només podran utilitzar la marca i el logotip aquells productes produïts, elaborats, transformats i envasats en l'àmbit territorial del Parc Natural de Collserola, sempre que hi hagi infraestructures existents a la serra per a la seva manipulació.

L'objectiu del segell és evitar l'abandonament de les zones agrícoles i la pèrdua de biodiversitat. La marca també vol donar un valor afegit als productes produïts al parc i reunir tots els productors de la serra, tant els agrícoles com els ramaders, per buscar estratègies per comercialitzar i promocionar els productes del parc i revitalitzar i fer més rendibles les explotacions amb preus justos per als productors i comercialitzadors.

També es vol potenciar l'activitat agrícola i ramadera del parc amb la construcció d'infraestructures pels ramats, conservant i millorant les varietats locals, establint xarxes de comercialització i fent-ne promoció mitjançant els canals de difusió del Consorci.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.