400 persones, a les Jornades Internacionals sobre diferències d'aprenentatge al Teatre-Auditori


  • Comparteix:

Un moment de la inauguració

Un moment de la inauguració

400 professionals de l'educació han participat aquest dimarts a les 4es Jornades Internacionals sobre diferències d'aprenentatge, organitzades per Project Difference, de la Fundació Ricardo Fisas. La trobada, que ja havia celebrat la primera edició a la ciutat, s'ha centrat enguany en el sistema de detecció de la dislexia RtI i les emocions aplicades a l'aprenentatge.

La Resposta a la Intervenció Primerenca (RtI) és un mètode que vol avançar-se a les dificultats específiques d'aprenentatge en lectura i escriptura en nens d'entre cinc i set anys. S'ha aplicat a escoles dels Estats Units i el Canadà i està en procés també a les illes Canàries. Precisament, Juan E. Jiménez, professor de la Universitat de La Laguna, és un dels ponents de la jornada.

El fundador de Project Difference, Joaquim Serra, ha destacat a la inauguració de les jornades que, per moltes metodologies que s'apliquin en l'educació, el més important és el tracte humà.

Joaquim Serra

Si al nen no li donem amor de veritat i li pugem l'autoestima, res del que fem no sortirà endavant. Hem d'ajudar-los molt a reforçar l'autoestima.


L'Ajuntament s'ha implicat en la jornada perquè, com ha explicat la regidora d'Educació, Esther Salat, valora especialment la feina que fa el projecte.

Esther Salat

Valorem la mirada de la diversitat a l'aula per desenvolupar els talents dels nens, l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura per adquirir altres aprenentatges i el mètode científic com a base per incorporar metodologies.


A la tarda, el programa s'ha centrat en la neurociència, l'educació emocional i els nous reptes del sector.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.