La segona fase de la prova pilot de transport a demanda a Can Barata comença aquest dilluns

El cotxe que ofereix el servei a Can Barata

Societat

Publicat el 4/set/17 per Alba Triadó

La segona fase de la prova pilot de transport públic a demanda a Can Barata comença aquest dilluns i s'allargarà fins al 15 de setembre. La primera fase de la iniciativa es va fer les dues últimes setmanes de juliol. Durant aquest període la demanda va triplicar la mitjana d'usuaris del sistema anterior i en una ocasió es va haver d'oferir un minibus en lloc del cotxe que està previst per l'augment d'usuaris.

Durant aquest període un vehicle de set places connectarà el barri amb l'estació de FGC de Volpelleres i el CAP Can Mates. Els interessats podran sol·licitar el transport per telèfon o amb una aplicació per a mòbils. De moment serà d'ús gratuït per als usuaris i, si funciona, la voluntat del consistori és que es pugui utilitzar amb les targetes de transport metropolità.

El servei funcionarà de dilluns a divendres, de set del matí a nou del vespre. El recorregut tindrà vuit parades, sis a Can Barata, que coincidiran amb parades de bus que ja hi ha al barri, i les dues de Sant Cugat.

L'Ajuntament espera que aquesta segona fase serveixi per provar el sistema amb una densitat de trànsit més alta i així jutjar el temps de resposta a les peticions dels usuaris.

Actualment, Can Barata té un servei d'autobús interurbà que connecta el barri amb l'estació de FGC de Sant Quirze. Aquesta línia depèn de la Generalitat i reduirà la freqüència de pas a partir de setembre pel seu poc ús.

El cost de la prova pilot, inclosos el servei d'atenció telefònica i l'app, anirà a càrrec de l'empresa Sarbus del grup Moventis, que és l'operador del servei de transport urbà de Sant Cugat. La 'start-up' santcugatenca Shotl, amb l'aplicació, i Seat, amb la cessió del vehicle, són col·laboradors d'aquesta iniciativa.