Coneix les claus dels pressupostos participatius


  • Comparteix:

Una guia ràpida per saber l'imprescindible de la iniciativa

Una guia ràpida per saber l'imprescindible de la iniciativa

El mínim d'edat per participar, la presència garantida dels districtes i els suports necessaris perquè les propostes prosperin són algunes de les novetats de la segona edició dels pressupostos participatius. Cugat.cat t'acosta una guia amb els aspectes que cal saber per presentar propostes al procés fins al 12 de novembre. La iniciativa, amb el lema #PracticoCiutat, permet que la ciutadania decideixi la destinació de dos milions d'euros per al 2018-2019.

Edat per participar
Es rebaixa el límit d'edat dels 16 als 14 anys. A partir d'aquesta edat i amb empadronament a Sant Cugat, es pot presentar una única proposta a títol individual o com a entitat.

Tipus de propostes
Cinc projectes de ciutat, de fins a 300.000 euros cadascun i cinc projectes de barri, de fins a 80.000 euros cadascun (un per districte). 100.000 euros es reserven per als processos del Consell d'Infants i el Consell de Joves 13/16 que decidiran 15.000 euros, respectivament. També es reserven 70.000 per a gestió del procés, comunicació i imprevistos.

Requisits
Els projectes poden ser inversions de qualsevol àmbit de competència municipal valorables econòmicament. S'entén per inversió la renovació o creació d'un equipament, la millora d'un espai públic, l'adquisició de mobiliari i la creació d'una web o app. Es demana que els projectes tinguin múltiples ubicacions.

Els districtes tindran projecte
Per evitar que un districte es quedi sense un 'projecte de barri' escollit, l'edició d'enguany s'ha dissenyat perquè el centre-est, el centre-oest, Mira-sol, les Planes i la Floresta tinguin garantida l'execució d'una proposta per al seu territori.

Com presentar propostes
Es pot fer a Decidim.santcugat.cat o dipositant una butlleta a les urnes ubicades als equipaments municipals. Els punts són l'ajuntament, la Casa de Cultura, el Casal Torreblanca, el Casal de Mira-sol, el Centre Social i Sanitari de la Floresta, el Casal de les Planes i les biblioteques Central, de Mira-sol i de Volpelleres. També es pot participar presencialment a les sessions informatives que es fan a cada districte.

Suports
Perquè les iniciatives puguin passar la validació tècnica aquestes hauran d'aconseguir un mínim de cinc vots de cinc persones diferents. Els suports s'han de efecturar al web Decidim.santcugat.cat. Cada ciutadà pot presentar només una proposta i pot donar suport a un màxim de 15 projectes.

Tallers de debat
Les propostes validades i amb un mínim de cinc suports, es debatran als tallers ciutadans. Es farà un taller per districte en què es presentaran les propostes de barri i s'en prioritzaran tres per entrar a la votació. També es faran cinc tallers amb propostes de ciutat, agrupades per àmbits, on es prioritzaran els 15 projectes per entrar a la votació.

Calendari
El termini de presentació acaba el 12 de novembre. La validació tècnica serà al desembre i els tallers de debat ciutadà tindran lloc entre el gener i el febrer. A l'abril i maig es faran les votacions de les 30 propostes finalistes. D'aquestes s'elegiran cinc propostes de ciutat i cinc de districte.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.