El 'workshop' educatiu 'Thinking to Learn' reuneix prop de 300 professors a La Farga

Societat

Publicat el 4/nov/17 per Pau Vázquez

Prop de 300 professors han participat en la sessió de treball 'Thinking to Learn' que l'escola La Farga ha acollit aquest dissabte sobre metodologies d'aprenentatge perquè els docents puguin transmetre pensament crític i profund als alumnes vinculat a la vida real. El taller ha estat impartit per dues figures internacionals de l'educació en el pensament, David Perkins, cofundador del projecte Zero de Harvard, i Robert Swartz, director del Center for Teaching Thinking als Estats Units i l'Estat espanyol.

La jornada, organitzada per l'Institució Familiar d'Educació i el Centre per l'Ensenyament fonamentat en el pensament (CTT), ha anat adreçada a professorat des d'Infantil a Universitari. Robert Swartz i David Perkins han explicat en declaracions a Cugat.cat la importància que des de les escoles es potenciï el pensament crític dels alumnes.

Swartz / Perkins

Cada dia de les seves vides han de prendre decisions i les escoles no els ensenyen com fer-ho, però és essencial. / L'aprenentatge ha d'induir aquests pensaments i interaccions. És una qüestió de coreografia de l'aula.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Sota el lema 'Prepara els alumnes per als reptes del 2040', Perkins i Swartz han combinat explicacions teòriques amb casos pràctics que els assistents havien de resoldre en uns dossiers d'exercicis, i també s'han discutit les millors tècniques per assolir els objectius del taller. La proposta s'ha desenvolupat entre aquest divendres i aquest dissabte i ha tingut més de dotze hores de tallers de pensament cooperatiu.