CCOO i la CGT rebutgen la zona taronja d'aparcament al polígon de Can Sant Joan


Temes relacionats

Usuaris del polígon de Can Sant Joan, reticents davant la implementació de la zona taronja (18/gen/18)

La zona taronja al polígon de Can Sant Joan s'activarà el juliol amb un preu d'1,10 euros al dia (16/gen/18)


  • Comparteix:

La nova zona taronja entrarà en funcionament a l'agost

La nova zona taronja entrarà en funcionament a l'agost

Els sindicats CCOO i CGT rebutgen l'aplicació de la zona taronja al polígon de Can Sant Joan. Els sindicats alerten que la mesura no servirà per millorar la mobilitat si no està acompanyada per canvis que facilitin arribar-hi en transport públic des d'altres poblacions properes. Els col·lectius avaluen què poden fer per revertir la iniciativa i coincideixen a lamentar que no formin part de la Taula de Mobilitat i que no se'ls hagi informat de la situació.

Les formacions proposen millorar la connexió amb Rodalies, bonificacions per compartir cotxe i impulsar busos multiempresa que cobreixin municipis propers. Aquestes mesures haurien d'aplicar-se abans que la zona taronja perquè, segons els sindicats, només afecta les butxaques de treballadors amb sous 'precaris'.

El secretari de Mobilitat de CCOO, José Manuel Jurado, assenyala que aquest tipus de mesures poden funcionar 'si s'apliquen bé' i fa una crida a repensar els accessos en transport públic al parc empresarial abans d'aplicar aquesta proposta. Jurado ha explicat a Cugat.cat que demanaran una reunió amb la tinenta d'alcalde de Mobilitat, Cristina Paraira, o l'alcaldessa, Mercè Conesa, per analitzar la mobilitat als polígons.

José Manuel Jurado

Cal una convocatòria urgent amb la regidora de Mobilitat o l'alcaldessa per analitzar la mobilitat tant a Can Sant Joan com a Can Ametller. Ha de ser immediata, perquè la mesura és a l'estiu.


Els delegats del sindicat es reuniran els propers dies per decidir les accions a prendre.

La CGT ja ha començat a mobilitzar-se i s'ha reunit aquest dijous amb partits de l'oposició per analitzar quines accions es poden tirar endavant des del punt de vista polític. Les delegacions sindicals de la CGT estan fent una campanya d'informació per conscienciar els treballadors de què significarà la zona taronja i no descarten mobilitzacions en les properes setmanes. El delegat a DXC-Technologies, Óscar Murciano, ha explicat a Cugat.cat que per a moltes persones el cotxe és l'única alternativa viable.

Óscar Murciano

Nosaltres no estem a favor del cotxe. Venim a treballar aquí sense cap altra opció. Els FGC estan saturats, els autobusos estan descoordinats i no se'ns dóna cap solució.


Murciano ha lamentat 'la descoordinació' entre l'autobús intern del polígon i els FGC, un fet que desincentiva l'ús del transport públic entre els treballadors.

L'Ajuntament, obert a negociar el pla
L'equip de govern ha assenyalat que està disposat a 'negociar' aquest pla i que la setmana vinent ha acordat reunions amb diversos representants sindicals per abordar la situació. La tinenta d'alcalde de Mobilitat, Cristina Paraira, s'ha mostrat, però, taxativa amb la voluntat de reduir la quantitat de cotxes que es desplacen fins el polígon.

Cristina Paraira

El que hem de tenir clar és que 'un treballador, un cotxe' no pot ser. No hi caben. Hem de pensar entre tots com fer més sostenible anar a treballar.


Paraira i la tinenta d'alcalde de Promoció Econòmica, Joana Barbany, han assegurat que els sindicats tenen les portes de l'ajuntament 'obertes' sempre per fer suggeriments.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.