El Comitè de Vaga Feminista porta per primera vegada la mobilització a Sant Cugat

180304-vaga-feminista-comite.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
04/03/18 a les 14:01h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Societat

La vaga feminista convocada per al 8 de març, Dia de les dones treballadores, tindrà incidència a la ciutat per primera vegada de la mà del recentment constituït Comitè de Vaga Feminista de Sant Cugat. El col·lectiu crida la ciutadania a participar dels actes previstos per aquest dijous a la ciutat, entre els quals hi haurà una cercavila i una manifestació, un dinar popular i una concentració abans de desplaçar-se a la convocatòria de Barcelona.

D’aquesta manera, el comitè promou la vaga feminista a la ciutat. La membre Carlota Picanyol ha recordat alguns dels motius pels quals es fa necessària la protesta.

Declaracions

Carlota Picanyol

Les dones som explotades en l’entorn familiar i laboral. A la feina parlem de precarietat. Cobrem menys que els homes i ens afecta a totes de manera transversal.

Des del comitè local, també recorden que les dones no estan correctament representades a l’esfera pública. Les seves reivindicacions tenen el suport d’altres col·lectius locals com Cal Temerari, la CUP, la Xesca, Arran i Hora Bruixa. A més, el ple municipal també dóna suport a la vaga feminista.

El Comitè de Vaga Feminista de Sant Cugat neix arran de diverses assemblees a la ciutat, l’última de les quals tindrà lloc aquest dilluns a les set de la tarda al Club Muntanyenc Sant Cugat. Han impulsat activitats com un taller de davantals aquest diumenge i per dimarts animen a sumar-se a la Marxa de Torxes que tindrà lloc a Terrassa.

Actes a Sant Cugat amb motiu de la vaga feminista

– 7h Piquets a la plaça de Doctor Galtés. – 9-12h Espai familiar a Cal Temerari amb tallers. – 12h Cercavila des de la plaça de Lluís Millet. – 14h Dinar popular a la plaça 1 d’Octubre (plaça del Rei). – 17.30h Concentració unitària a la plaça d’Octavià per assistir a la manifestació de Barcelona.