La gira del primer bus autònom de Catalunya farà parada a Sant Cugat

La prova pilot del nou transport públic elèctric aterrarà entre el 7 i l'11 de setembre

Èrica, el nou bus autònom / Foto: Ajuntament

Societat

Publicat el 1/ago/18 per Acn / Sílvia González

Sant Cugat és un dels vuit municipis on aterrarà el primer bus autònom a Catalunya, en una gira informativa a la tardor. El bus, que encetarà la gira a la nostra ciutat entre el 7 i l'11 de setembre, farà el recorregut de la Rambla del Celler que quedarà tallada. La iniciativa, liderarada per l'Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) i la Generalitat, permetrà que els usuaris pugin al vehicle de forma gratuïta en recorreguts restringits de màxim 500 metres.

El bus s'anomena Èrica, per les inicials de les paraules elèctric, revolucionari, intel·ligent, compartit i amable. Després de Sant Cugat, el vehicle continuarà la ruta per Terrassa, Sabadell, Girona, Reus, El Vendrell, Martorell i Vic.

L'alcaldessa accidental, Susanna Pellicer, ha remarcat la importància de la iniciativa, ja que s'emmarca en els paràmetres 'de ciutat intel·ligent i sostenible'. Pel que fa a la implementació d'aquest tipus de vehicles, Pellicer exposa que legislativament encara no és viable, però que l'experiència acosta Sant Cugat 'al transport del futur'.

Susanna Pellicer

Són transports petits que poden arribar on els vehicles tradicionals no poden arribar. Són sostenibles i gratuïts. Tinc bones expectatives.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



El president de l'AMTU, Jordi Xena, ha declarat que els objectius són donar a conèixer 'un sistema de transport de desenvolupament tecnològic important pel futur' als ajuntaments i que la població pugui observar 'els avantatges i possibilitats del bus'. Xena també ha explicat els requisits per a cada municipi per participar: la possibilitat de recarregar un vehicle elèctric, una zona restringida per a altres vehicles i bona cobertura de GPS.

L'Èrica, fabricat per l'empresa estatunidenca EasyMile i amb la francesa Transdev com a operadora, és elèctric, té capacitat per a 12 persones, sis assegudes i sis dretes, i la seva velocitat de circulació és de 18 kilòmetres per hora. Les rutes seran enregistrades prèviament amb una sèrie de processos informàtics, d'uns dos dies de durada.

Els recorreguts només constaran d'una parada d'inici i una de final, i un enginyer especialitzat en el funcionament del bus serà en tot moment a l'interior. Una carpa informativa serà a les dues parades de cada municipi, i una enquesta realitzada per la Universitat de Barcelona (UB) permetrà a les institucions conèixer les opinions dels ciutadans que pugin al bus.

Pel que fa al finançament del projecte, el cost total de la campanya és d'uns 300.000 euros, prop d'un 50% del qual és assumit per les institucions dels municipis participants, mentre que la resta està cofinançada per la Generalitat i l'AMTU. La web Erica.cat facilitarà tota la informació.