Cues i desconcert en el primer tall parcial de la rotonda de l'hipòdrom

Una mesura per acostumar els conductors als canvis en mobilitat que hi haurà a la zona

Societat

Publicat el 11/feb/19 per Sergio Morales

La rotonda de l'hipòdrom i el seu entorn ha viscut amb cues i desconcert el primer cap de setmana d'adaptació abans que la mobilitat a la zona pateixi un canvi significatiu. La concentració de trànsit s'ha produït sobretot a l'interior de la rotonda quan passava de dos carrils a un i al tram de la carretera de Rubí per incorporar-se a la rotonda del Xic. Tot plegat és una mesura que s'aplicarà tots els caps de setmana per acostumar els conductors i calcular l'impacte que es derivarà de la introducció del carril bici que travessarà la rotonda. Així, els dies que es faci la prova no es podrà accedir a la rotonda des de la carretera de Rubí i tampoc no es podrà accedir a Vallespir des de la rotonda.

Sunyer està immers ara en un estudi europeu per descobrir els efectes de la contaminació sobre els fetus
La nova circulació a la rotonda / Foto: Ajuntament de Sant Cugat
La nova circulació a la rotonda / Foto: Ajuntament de Sant Cugat
Els treballs van començar el mes passat i suposaran un canvi important a la circulació per la zona. Les tres rotondes actuals -l'hipòdrom, el Xic i els Arreus- es convertiran en una de gegant que, segons l'Ajuntament, 'no eliminarà les cues, però les farà més fluïdes'. Des de l'equip de govern es creu que el fet que no s'hagi de cedir el pas en tres rotondes, sinó en una sola, ajudarà a millorar la circulació, tot i que 'les cues no desapareixeran'. Tot plegat ajudarà a configurar una futura ruta ciclable que unirà Sant Cugat amb Rubí i permetrà els vianants i les bicicletes transitar amb seguretat en un espai on fins ara no disposaven de cap alternativa.

La futura via seguirà amb el tram que transcorre paral·lel a la carretera de Rubí fins al terme municipal de la ciutat veïna i es connectarà també amb l'avinguda de Rius i Taulet circumval·lant la rotonda del Xic. L'objectiu final és 'reduir el trànsit en vehicle privat' en una ciutat on puguin conviure 'bicicletes, patinets i persones que van a peu'.