Descobreix el projecte de l'Escola Avenç i del Fablab, finalista dels Premis Sant Cugat

Han confeccionat una paleta per a fer barreges de colors per a persones amb discapacitats visuals / Foto: Ajuntament

Societat

Publicat el 17/mar/19 per Martí González

El Fablab Sant Cugat i l'Escola Avenç, de la Fundació Collserola, han desenvolupat durant el darrer any una eina de treball artístic: una paleta per a fer barreges i ús de colors amb pintura que permet el treball autònom d'alumnes invidents i amb dificultats visuals. El neguit sorgeix de la necessitat de treballar i incloure tot l'alumnat en tots els processos d’ensenyament-aprenentatge de l'escola, especialment dels qui tenen limitacions visuals totals o parcials, en les propostes de treball artístic.

La iniciativa neix de la tenacitat i l'enginy de dues mestres, la Carme Marcè i l'Eugènia Mestre. El projecte es duu a terme gràcies a la participació de l'alumnat, dels mestres, de dissenyadors i d'enginyers, i de la creença ferma en la innovació del Fablab i el convenciment de l'Escola Avenç que la inclusió és el camí per acompanyar, educar i fer créixer els més petits.

El disseny d'aquesta paleta ha servit perquè les dues entitats siguin finalistes dels Premis Sant Cugat 2018, que se celebren el pròxim 31 de març al Teatre-Auditori de la ciutat.

Patrícia Ravellat (directora Escola Avenç)

'Estem convençuts i convençudes que el treball dut a terme aquest darrer any aporta a la ciutat un recurs innovador, didàctic i de treball. Un recurs que s'ha gestat i desenvolupant a Sant Cugat. Però sobretot estem convençuts que aquest projecte obrirà la possibilitat d'experiències de treball en xarxa, col·laboració i co-creació a la ciutat i als ciutadans, que s'obren camins d'acció social compromesa, activa i participativa. Presentem la nostra candidatura per fer ressò de les nostres troballes, per fer-les arribar a qui les pugui necessitar i per encoratjar entitats i ciutadans a formar part i ampliar aquesta xarxa de treball i col·laboració a la ciutat de Sant Cugat.'