Més de la meitat dels majors de 80 anys de Sant Cugat compten amb teleassistència

El servei local d'atenció creix any rere any al municipi


Temes relacionats

El servei de teleassistència: el botó de la tranquil·litat (30/mai/18)


  • Comparteix:

Imatge d'arxiu / Foto: Localpres

Imatge d'arxiu / Foto: Localpres

El Servei Local de Teleassitència per a gent gran cada vegada té més usuaris a Sant Cugat. En concret, 1.922 persones eren usuàries d'aquest servei fins al 15 de desembre del 2019, segons les dades de la Diputació de Barcelona, que el gestiona juntament amb l'Ajuntament. Això suposa un creixement de gairebé el 10% respecte al tancament del 2018, quan els usuaris eren 1.750. Aquest increment suposa també un augment en la cobertura del servei entre els majors de 65 anys i, sobretot, entre la població amb més de 80 anys, on la teleassistència ja arriba al 55%.

Així, la penetració del Servei Local de Teleassitència manté la tendència a l'alça de l'última dècada, sobretot en els darrers quatre anys. En aquest temps, els usuaris han crescut un 38%, passant dels 1.389 del 2016 als 1.922 actuals. A més, a la ciutat, i fins al 15 de desembre, hi ha 328 dispositius de seguretat de teleassitència adaptada.

Les xifres suposen també un augment de la cobertura entre la població gran. El 15,57% de la població major de 65 anys de Sant Cugat és usuària de teleassistència, mentre que en el cas dels majors de 80 anys la cobertura s'eleva fins al 55,01%. Un abast que ha anat creixent en els darrers anys.



De fet, aquest grau de penetració del servei a Sant Cugat és significatiu, ja que actualment la cobertura a la demarcació de Barcelona -sense comptar la ciutat de Barcelona- és del 12,40% sobre la població major de 65 anys i del 32,20% sobre els majors de 80 anys. L'abast s'amplia si es té en compte que Creu Roja també presta aquest servei.

A més, l'Ajuntament de Sant Cugat acull una base mòbil de primera resposta de les 16 que hi ha distribuïdes per la demarcació de Barcelona.

El Servei Local de Teleassistència, que es pot sol·licitar a l'Oficina d'Atenció Ciutadana, ofereix atenció immediata davant de situacions de crisi, caigudes o emergències. A més, el programa aporta serveis complementaris com unitats mòbils, dispositius de seguretat i recursos adaptats a les necessitats especials com ara la discapacitat auditiva.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.