Territori referma la necessitat de connectar les línies de Renfe i FGC a Sant Cugat

El Pla Específic de Mobilitat del Vallès detalla com haurien de ser els intercanviadors de Volpelleres i Hospital General


  • Comparteix:

El PEMV està il·lustrat amb una imatge de com seria l'intercanviador de Volpelleres, a Sant Cugat / Foto: Territori

El PEMV està il·lustrat amb una imatge de com seria l'intercanviador de Volpelleres, a Sant Cugat / Foto: Territori

Una reivindicació històrica de Sant Cugat podria veure llum al final del túnel. Es tracta de la creació dels intercanviadors de FGC i Renfe a les estacions de Volpelleres i Hospital General, unes infraestructures que es recullen al Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV). El document és fruit d'un procés participatiu engegat pel departament de Territori i Sostenibilitat en què han participat els consells comarcals, tècnics i ciutadans i que vol posar sobre la taula les necessitats dels Vallesos i quines oportunitats hi ha per satisfer-les.

El PEMV reconeix la proximitat entre les estacions de Volpelleres i de la línia R8, a Coll Favà, i qualifica aquesta connexió com a intercanviador 'virtual'. L'informe detalla que el recorregut a peu entre les dues estacions és d'un quilòmetre que es pot fer en poc menys de 10 minuts. Per posar-hi solució, es proposa acostar l'estació de Renfe a la de Volpelleres.

Pel que fa a la connexió entre la parada de l'R8 a Rubí i l'estació Hospital General, l'estudi detecta una 'manca d'intercanvi ferroviari', ja que entre una i l'altra hi ha l'autopista AP-7/B-30. El PEMV proposa la creació d'un baixador de baix cost a l'R8 a l'altura de l'estació Hospital General, que quedaria a menys d'un quilòmetre de l'estació de Rodalies de Rubí.

Les propostes persegueixen l'objectiu de potenciar l'ús de l'R8. De fet, l'estudi assenyala un dèficit en el pas de combois per aquesta línia, ja que només hi passa un tren per hora, i proposa que hi passin quatre trens a les hores punta i dos per hora la resta del dia.

La construcció de cadascun d'aquests intercanviadors hauria d'estar dotada d'una partida de 10 milions d'euros cadascuna. Ara falta esperar que les propostes del PEMV quedin recollides d'alguna manera a alguns pressupostos. L'horitzó que es marca l'estudi per fer seguiment de les propostes és l'any 2026.

Una reivindicació històrica
Els intercanviadors de FGC amb Rodalies són una infraestructura que es reclama des de fa anys. L'any 2013 tots els grups municipals es van posar d'acord al ple per reclamar a Renfe la creació d'aquesta nova estació.

L'any 2016, el llavors conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, responsabilitzava Adif de la poca utilització que té la línia R8 de Renfe a Sant Cugat, en funcionament al barri de Coll Favà des del 2005. El conseller considerava que amb l'intercanviador es dinamitzaria l'ús d'aquesta línia de Rodalies.

El PDeCAT, ERC i el PSC han reclamat en diverses ocasions que l'Estat prioritzi la creació dels intercanviadors.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.