El Thau també es mobilitza per fer classe a distància

L'escola activa experiments de docència telemàtica per mantenir el contacte amb els alumnes


Temes relacionats

Educació preveu el retorn virtual a les aules a partir del 14 d'abril (31/mar/20)

L'escola a distància, una alternativa per al confinament (27/mar/20)


  • Comparteix:

El retorn a les classes presencials sembla cada vegada menys probable i les lliçons a distància s'estenen arreu. Professors, mestres i alumnes del Thau també s'han hagut d'acostumar a les classes a distància per mantenir, el màxim possible, el dia a dia acadèmic. Com més petits són els infants, evidentment, més complexa és la transició i és difícil substituir el contacte personal, però amb l'ajuda de les famílies, els alumnes segueixen actius i en contacte amb els seus docents.

ESCOLTA-HO

Els més grans, a l'etapa final de l'ESO, són més autònoms i es poden adaptar amb més facilitat al nou sistema horari, com ha explicat el cap de Secundària, Xavier Matito. El currículum, això sí, s'ha hagut d'adaptar perquè fer-lo com estava previst era 'impossible'. I per això s'han hagut de 'prioritzar' altres elements i la metodologia s'ha basat en l'ús de la videoconferència i les classes gravades, a més d'altres eines tecnològiques més pràctiques per als alumnes. Això sí, tenint en compte les realitats de cada casa, on hi pot haver familiars que treballen de sanitaris o alguns contagis.

A Primària la situació és diferent, i no només per l'edat dels alumnes. Al Thau els petits no disposen d'un dispositiu personal, per tant a casa han de fer servir els que tenen disponibles i això en alguns casos pot marcar diferències que els mestres han de tenir en compte, com ha remarcat la cap de Primària, Mònica Cusó. Els continguts s'han d'adaptar també els nivells evolutius de cada curs i en el cas del Thau les activitats es proven primer a sisè de Primària i poc a poc es van baixant per comprovar com s'hi poden adaptar els alumnes més petits.

Tot plegat, en un canvi metodològic que pot deixar alguna nota positiva per al futur, sobretot a l'etapa de secundària, i que permet explorar algunes metodologies que fins ara no s'havien posat en pràctica.




Tall incrustat: Mònica Cusó

A la primària no tenim dispositiu propi i n'hi ha que en tenen individuals i es poden connectar a tota hora i d'altres que s'ho han de combinar. I els nens de primer cicle necessiten molt acompanyament de les famílies.

Tall incrustat: Xevi Matito

Ens hi hem hagut de posar. No hi estàvem avesats, però ens ho hem manegat bastant bé. Fem servir el Teams per trobades amb els alumnes i vídeos de les classes.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.