Control de l'aforament i més espai per als vianants: els carrers de Sant Cugat s'adapten a la fase 1

L'Ajuntament vol garantir les distàncies de segurat entre persones i potenciar la mobilitat sostenible

L'anella verda de mobilitat ha de servir per donar més protagonisme a vianants i ciclistes / Foto: Cugat Mèdia

Societat

Publicat el 25/mai/20 per S Morales / C Bardají / P Vázquez

Amb posada en marxa de la fase 1 del desconfinament a Sant Cugat a partir d'aquest dilluns, l'Ajuntament ha aplicat mesures per garantir la seguretat dels vianants a la via pública. Per fer-ho, s'ha posat en marxa una sèrie de treballs perquè vianants i bicicletes disposin de més espai, eliminant carrils de circulació de vehicles de motor. Es tracta d'una anella verda de mobilitat que pretén garantir les distàncies de seguretat interpersonals per frenar els contagis de coronavirus. A més, s'han senyalitzat carrers del centre de Sant Cugat amb un aforament màxim recomanat.


Mapa de l'anell de mobilitat verda al centre de Sant Cugat / Foto: Ajuntament

Mapa de l'anell de mobilitat verda al centre de Sant Cugat / Foto: Ajuntament

El projecte neix després que l'Ajuntament hagi observat que, en les primeres fases del desconfinament, els moviments a peu i en bicicleta han augmentat, com també ho ha fet l'ús del vehicle privat. Per això, l'objectiu d'aquest pla d'acció de mesures urgents i immediates és oferir a la ciutadania un espai perquè es pugui moure de manera segura i, a la vegada, fomentar el transport sostenible.

En una roda de premsa telemàtica aquest dijous, el regidor de Serveis Urbans, Mobilitat i Transport, José Gallardo, ha assegurat que es valorarà l'efectivitat d'aquesta prova pilot i, 'si funciona', la mesura es farà permanent o es modificarà si cal.

Actuacions previstes
  • Rambla Ribatallada: es reservarà el carril dret de circulació per ampliar la vorera i tenir més espai i evitar conflictes amb les bicicletes del carril bici.
  • Pla del Vinyet: s'elimina el carril del costat sud i s'hi crea un carril bici bidireccional per connectar el carril bici d'avinguda de Gràcia i Ribatallada amb la resta de Pla del Vinyet.
  • Avinguda de Gràcia i carrer de Francesc Moragas entre Pla del Vinyet i Rambla del Celler: s'elimina el carril d'estacionament i, en el seu lloc, s'hi inclou el carril bici.
  • Francesc Moragas, entre Rambla del Celler i Quatre Cantons: s'elimina el carril de circulació esquerre i s'hi crea un carril bici bidireccional.
  • Avinguda de Rius i Taulet, entre Quatre Cantons i avinguda de Lluís Companys: en els trams que tenen aparcament s'elimina l'aparcament i un dels dos carrils de circulació. En el seu lloc es crea el carril bici bidireccional.
  • A l'avinguda de Lluís Companys s'elimina el carril esquerre i en el seu lloc es crea un carril bici de pujada (en el sentit contrari dels vehicles). En el sentit de la marxa les bicicletes compartiran l'espai amb els vehicles a 30 km/h.
  • A la sortida del túnel de la plaça de Lluís Millet s'obligarà els vehicles a girar a la dreta cap a Villà. El carrer d'Àngel Guimerà quedarà amb un trànsit residual de veïns i es compartirà amb les bicicletes a 30km/h.



  • Cartell que indica el control de l'aforament / Foto: Cugat Mèdia
    Cartell que indica el control de l'aforament / Foto: Cugat Mèdia

    L'Ajuntament ha senyalitzat les principals vies del centre de Sant Cugat amb un aforament màxim recomanat. Es tracta d'una mesura per a l'entrada en la fase 1 del desconfinament. El càlcul d'aquests aforaments s'ha fet en base a les mides del carrer i la necessitat de mantenir dos metres de distància per complir amb la normativa per fer una aproximació de la quantitat de persones que pot haver-hi en un mateix moment als eixos més concorreguts de la ciutat. Membres de Protecció Civil, Agents Cívics i Policia Local informaran i actuaran en base a aquest aforament, que des del consistori es recorda que és 'una recomanació, no una prohibició'.

    Principals carrers amb el màxim d'aforament:
  • Avinguda de Cerdanyola, entre el passeig de Torre Blanca i el carrer de Montserrat, serà de 275 persones.
  • Carrer de la Creu, 122 persones.
  • Carrer de la Torre, de plaça de l'U d'Octubre a plaça d'Octavià, 93 persones.
  • Plaça d'Octavià, 665 persones.
  • Carrer Plana de l'Hospital, 360 persones.
  • Carrer Major, 241 persones.
  • Carrer de l'Endavallada, 135 persones.
  • Plaça de Sant Pere, 136 persones.
  • Carrer de Santiago Rusiñol, 346 persones.
  • Carrer de Santa Maria, 194 persones.
  • Carrer de Xerric, 131 persones.
  • Carrer de Valldoreix, 815 persones.