Un túnel per unir en bicicleta Sant Cugat i Barcelona

El projecte presentat per Bikevidrera vol aprofitar el túnel de serveis actual a Vallvidrera i convertir-lo en ciclable

Societat

Publicat el 28/mai/20 per Albert Prat

Un túnel que uniria els dos extrems de Collserola exclusivament per a bicis és el projecte que l'associació Bikevidrera ha presentat als pressupostos participatius de Barcelona per aquest any. Aquesta via aprofitaria el vial de serveis dels Túnels de Vallvidrera, que ara mateix està tapiat a la banda de Sarrià però si té sortida a les Planes, per connectar ràpidament els dos costats de la serra, escurçant considerablement el trajecte entre Barcelona i Sant Cugat en bicicleta.

Escolta-ho

Imatge de l'interior del túnel / Foto: Bikevidrera

Imatge de l'interior del túnel / Foto: Bikevidrera


A la banda de les Planes, el túnel ja es pot connectar fàcilment amb la via ciclable que uneix el Baixador de Vallvidrera amb l'estació planenca, però a la barcelonina caldria fer obres una mica més complexes, tot i que, com ha explicat Marc Beltran, de Bikevidrera, al 'Sant Cugat a fons', no seria difícil connectar-lo a la xarxa de carrils bici de la ciutat. A Sant Cugat, això sí, quedaria molt camí per recórrer, ja que no hi ha una connexió específica per a bicicletes entre el centre i la Floresta i les Planes, ha remarcat.

A més, també queda trobar una solució al fet que es tracta d'una via alternativa per si alguna vegada hi ha un accident al túnel. Aquest és un ús que, segons Beltran, seria compatible amb el pas de bicis, ja que per aquest túnel ciclable hi podria seguir passan un 'vehicle petit d'emergències', com fins ara.

De moment, la proposta ha estat presentada a Barcelona, però Beltran ha explicat que ja van tenir contactes fa temps amb l'equip de govern santcugatenc i que hi van trobar bona predisposició. L'objectiu final és trobar una manera de connectar fàcilment les dues ciutats que permeti reduir la preponderància del cotxe i promocionar la bicicleta com una alternativa.

La pendent del tram és 'suau', ha assenyalat, i les bicicletes elèctriques podrien fer més còmode un trajecte d'uns deu quilòmetres.


DECLARACIONS

Marc Beltran

La nostra proposta inicialment seria millorar una mica les condicions d'aquesta galeria perquè usant-la en milloraríem la seguretat. No ho veiem incompatible i no tenim constància que mai s'hagi arribat a utilitzar.

Your browser doesn’t support HTML5 audio