L'ATM comença a compensar els títols de transport públic utilitzats durant l'estat d'alarma

Fins ara, s'han rebut 25.000 sol·licituds i se n'han aprovat la meitat


  • Comparteix:

Ja s'han començat a compensar els títols utilitzats durant l'estat d'alarma / Foto: Cugat Mèdia

Ja s'han començat a compensar els títols utilitzats durant l'estat d'alarma / Foto: Cugat Mèdia

L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha començat aquest dimarts a compensar els títols de transport públic que van ser utilitzats almenys un cop durant l'estat d'alarma. Els usuaris han d'haver fet prèviament una sol·licitud a la web del consorci, ja que cada cas s'estudia individualment per fixar la compensació que correspongui. Els sol·licitants rebran de forma escalonada un correu que els confirma si tenen dret a aquesta compensació i en cas afirmatiu s'hauran de dirigir al punt de recollida seleccionat per obtenir el nou títol amb els dies pendents per recuperar. Fins ara, l'ATM ha rebut 25.000 sol·licituds, de les quals el 50% ja han estat aprovades.

Amb l'objectiu d'evitar aglomeracions, l'ATM demana als usuaris que s'adrecin als punts de recollida només si ja han rebut el correu electrònic. En aquest sentit, l'ATM farà un enviament escalonat als viatgers que van demanar la compensació perquè l'entrega del nou abonament també es faci de forma gradual. Els usuaris hauran de presentar el títol antic i el número de seguiment facilitat per l'ATM i l'operador els entregarà el nou, que tindrà validesa fins el 31 de març del 2021.

Concretament, hauran d'optar per a aquesta opció els viatgers que van utilitzar, encara que fos una vegada, un abonament mensual entre el 14 de març i l'11 d'abril o un títol trimestral entre el 14 de març i el 10 de juny.

La via del formulari té en compte els dies de gratuïtat del transport públic que es van establir per als treballadors essencials entre el 2 i el 9 d'abril. Les persones que ja disposaven d'un abonament estrenat aquells dies, és a dir, amb la primera validació posterior al 13 de març, no van poder aprofitar la gratuïtat del servei perquè erròniament no se'ls va descomptar el viatge.

Per als títols que van caducar durant l'estat d'alarma -uns 600.000- i que no van poder ser utilitzats, l'ATM va iniciar al juliol l'ampliació automàtica de la seva vigència. En aquest cas, els viatgers que havien estrenat un títol abans del 14 de març i no van utilitzar el servei cap dia només han d'introduir el bitllet als torns que donen accés al transport públic i els dies perduts queden incorporats a la targeta. Per això, l'ATM va adaptar més de 8.000 dispositius de validació de la xarxa.

Tant les reclamacions via formulari com les compensacions automàtiques es podran fer fins el 31 de desembre d'aquest any. D'altra banda, per a les persones que ja no hagin d'anar treballar presencialment no es preveu una devolució monetària de l'import dels títols.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.