Sant Cugat treballa per adaptar l'ordenança de patinets elèctrics a la normativa de la DGT

La DGT ha definit que els patinets elèctrics hauran de circular fora de les voreres i estan limitats a 25 km/h

Societat

Publicat el 9/gen/21 per Martí González

Sant Cugat haurà d'adaptar l'ordenança per regular la circulació de patinets elèctrics, que ja es va aprovar inicialment al juliol, a la normativa de la DGT, que ja està en vigor des de fa una setmana. Entre d'altres mesures, aquests vehicles ja no poden circular per les voreres ni per les zones de vianants i tenen prohibit anar a més de 25 km/h. A més, els qui portin patinets elèctrics han de complir, des de principis d'aquest any, amb les normes de circulació com la resta de vehicles, així que se'ls pot sotmetre a la prova d'alcoholèmia i no poden utilitzar auriculars ni fer ús del mòbil.

A banda de no poder circular per les voreres i les zones per als vianants, els patinets tampoc ho podran fer per vies interurbanes, túnels urbans, travessies i autopistes i autovies que transcorrin per poblacions. Només hi podrà viatjar una sola persona i, de nit, caldrà tenir llums o roba reflectant. Les sancions per saltar-se alguna d'aquestes normes suposaran entre els 100 i els 1.000 euros de multa.

Cugat Mèdia ha parlat amb persones usuàries d'aquest tipus de vehicles, que en pocs anys s'han estès com a mitjà de transport urbà. La majoria coincideix en reconèixer que calia una normativa per regular el seu ús, però asseguren que els municipis no estan adaptats, encara, perquè comparteixin l'espai dels cotxes i els vehicles de motor.

De moment no caldrà tenir assegurança, tot i que sí que es demanarà un certificat de circulació, que s'haurà de sol·licitar a la DGT i serà obligatori d'aquí a dos anys. De fet, l'ordenança de Sant Cugat, que ha d'estar llesta aquest mateix any, haurà de definir, per exemple, l'obligatorietat de l'assegurança i la de l'ús del casc.

Segons l'esborrany aprovat per unanimitat del ple de Sant Cugat, els patinets no podien circular per la calçada i només ho podien fer per les vies ciclistes o aquelles especialment indicades. En els casos de via compartida, els vianants sempre tindrien prioritat. L'ordenança santcugatenca també contemplava que l'edat mínima per conduir aquests ginys seria de 14 anys i seria obligatori l'ús de casc i altres elements de seguretat passiva.