FGC posa en marxa la nova subcentral elèctrica de Bellaterra, que farà augmentar la freqüència de pas a la línia del Vallès

La infraestructura garantirà la potència necessària perquè hi hagi trens a Sant Cugat cada 2,5 minuts en hora punta

Un dels 15 nous trens que s'han de posar en circulació / Foto: FGC

Societat

Publicat el 18/ago/21 per Redacció

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) posa en marxa la nova subcentral elèctrica de Bellaterra, que permetrà l'increment de la freqüència de pas de la línia Barcelona-Vallès quan es posin en funcionament 15 nous trens. D'aquesta manera, s'aconseguirà que hi hagi trens a Sabadell i Terrassa cada cinc minuts i, a Sant Cugat, cada dos minuts i mig en hora punta. Amb aquest nou equipament, Ferrocarrils farà front a l'exigència de potència que requerirà l'augment del trànsit de trens entre Barcelona, Sabadell i Terrassa. La nova subestació de Bellaterra se situa entre les dues ja existents a Sant Cugat i Sant Quirze.

El primer dels 15 nous trens va arribar a principis de maig i des de llavors FGC està duent a terme proves, amb una durada de sis mesos. Un cop passat aquest període, Ferrocarrils rebrà dues unitats cada mes fins a arribar als 15. Amb tots els trens ja provats, es podrà posar en marxa el nou itinerari que permetrà assolir la màxima capacitat a la línia vallesana.

Així doncs, la línia del Vallès passarà de tenir una capacitat de 80 milions de viatges a l'any, a 110 milions. Amb aquest increment i la infraestructura actual s'assolirà la màxima capacitat de la línia que uneix Sabadell, Terrassa i Sant Cugat amb el centre de Barcelona, una línia que l'any 2019 va arribar al rècord de 66,3 milions de validacions.