Mar Molina ('Sant Cugat a casa'): "Quan fas una comanda a domicili a un restaurant, el 30% se l'emporta una altra empresa"

El programa 'Obert X Vacances' aprofundeix en els inicis d'aquesta nova plataforma web per demanar menjar a domicili


  • Comparteix:

Mar Molina, co-fundadora de 'Sant Cugat a casa', durant l'entrevista / Foto: Cugat Mèdia

Mar Molina, co-fundadora de 'Sant Cugat a casa', durant l'entrevista / Foto: Cugat Mèdia

La restauració de Sant Cugat ha unit forces per fer front a les conseqüències de la pandèmia i per crear una alternativa a les grans companyies de repartiment de menjar a domicili. Davant d'aquesta voluntat, va néixer la plataforma web 'Sant Cugat a casa', que ofereix als usuaris l’opció d'encarregar menjar, per endur o a domicili, reservar taula o, simplement, per consultar la informació del restaurant. En una entrevista al programa de La Xarxa 'Obert X Vacances', coproduït per Cugat Mèdia, hem parlat d'aquesta nova iniciativa, que es posarà en marxa properament, amb una de les seves fundadores, Mar Molina.

Com va sorgir la iniciativa 'Sant Cugat a casa'?
Nosaltres estem en contacte amb els restaurants perquè és un cercle molt petit i som de Sant Cugat de tota la vida. Amb l'Associació de Restauració i Oci Nocturn de Sant Cugat, vam veure una carència en què els restaurants tinguessin un control i que poguessin disposar de tots els mitjans al seu abast i, més, durant una pandèmia en què estaven perdent moltes opcions i moltes possibilitats que tenien. El que va sortir d'això és poder fer una plataforma en la qual els restaurants fossin els propietaris, és a dir, que ells creessin la seva pròpia plataforma.
Sant Cugat ha tingut una cosa molt bona i és que tota l’hostaleria s'ha unit i tenen un tracte molt familiar, es comuniquen i es diuen les necessitats que té un, les carències que té un altre i s'ajuden. Amb aquesta família, el que vam voler fer és que ells tinguessin les eines suficients per poder vendre en línia sense tenir intermediaris entremig: que l'usuari pugui contactar directament amb el restaurant, que el restaurant pogués posar els seus preus i fer els descomptes que volgués, que tingués control sobre l'horari i sobre el món del 'delivery', ja que sempre han estat empreses externes les que han fet la gestió, mentre la feina dura la feien els restaurants. Amb això, el que hem volgut és posar davant de tot els restaurants i que ells siguin la cara visible d'una plataforma com aquesta.

És important el suport de moltes entitats perquè això sigui una realitat?
Exacte, des de l'Associació de Restauració i Oci Nocturn el que s'ha volgut és crear aquest vincle entre els restaurants que poguessin fer aquesta família. L’Ajuntament de Sant Cugat va participar donant suport institucional perquè veiessin que això no era una cosa que sortia d’una iniciativa privada, sinó d’un col·lectiu com el sector de la restauració. Fa uns mesos s'hi va unir la Diputació de Barcelona per poder donar un suport més gran.

Com es fa front a les grans plataformes que es dediquen a la venda a domicili de menjar?
Nosaltres no entrem dins d'una competència, és a dir, el que hem fet és posar a la mà del restaurant un servei, això no és una empresa. El restaurant tracta de manera personal amb els clients, però quan es puja tot a la xarxa, aquí es perd, ells no tenen el control. És poder tenir el mateix tracte amb un client que va al seu local o a la xarxa i, d'aquesta manera, poder tenir el control de tot allò on arribi el restaurant.

Per poder desenvolupar aquesta pàgina web, heu hagut de crear una SL (Qgatsoft SL), per què?
Quan tu crees qualsevol plataforma hi ha la protecció de dades. Hi ha d'haver una empresa darrere que fes, potser no de contenció, però sí on poder dirigir-se si mai hi ha algun problema. Qgatsoft no deixa de ser una necessitat per poder fer aquest servei de manera legal.

Els bars i restaurants adherits paguen una quota?
Tot software necessita un manteniment com l'allotjament, poder desenvolupar totes les necessitats que demanen els restaurants... i vam fer unes quotes destinades a mantenir això en el temps. Es va muntar 'Sant Cugat a casa' com la plataforma, en va sortir la guia oficial de restaurants de la ciutat i les quotes van des de 15 fins a 59 euros. Pots pagar 15 per formar part de la guia oficial o 59, que inclou comandes il·limitades al mes i pagaràs exactament el mateix. Volíem beneficiar el restaurant que encara no ha fet 'delivery' ni ha començat i que mai s'hagués de preocupar de pagar un preu excessiu o un percentatge per les comandes.

Com valores aquests mesos en què s'ha donat a conèixer la plataforma?
Els restaurants estan posant tot el seu cor en això perquè hi confien plenament. És una cosa seva. Molts usuaris fan comandes a domicili sense saber què hi ha darrere, quan fas una comanda de 40 euros a un restaurant, el 30% se l'emporta qualsevol empresa. L'acolliment està sent molt bé, al setembre comencem una campanya per comunicar que aquesta plataforma existeix i perquè pugui fer de paraigües pel futur del comerç i que tot es pugui englobar dins la plataforma.




  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.