Consells per a una adaptació progressiva i relaxada a P3

La mestra de l'escola Turó de Can Mates Elisabet Castillo fa recomanacions per a les famílies d'infants que comencen a l'escola amb 3 anys


  • Comparteix:

Imatge d'arxiu d'una aula de P3 / Foto: ACN

Imatge d'arxiu d'una aula de P3 / Foto: ACN

La setmana que ve comença el curs escolar i, per a molts infants serà el primer contacte que tenen amb l'escola. Cugat Mèdia t'apropa, de la mà de la mestra de l'escola Turó de Can Mates Elisabet Castillo, consells per a les famílies d'infants que comencen P3 perquè tinguin una adaptació el més relaxada, progressiva i individualitzada possible.

ADAPTACIÓ
  • És un temps d'acollida i acompanyament a famílies i infants que comencen P3, un primer contacte amb l'escola, els espais, mestres i companys i companyes.
  • Les escoles ofereixen materials i propostes que permetin la interacció tant dins com fora de l'aula.
  • Cada infant té el seu ritme i des del centre es mira d'adaptar el procés perquè sigui el màxim individualitzat possible.
  • És un període complex de construcció de vincles i és molt important crear un ambient relaxat, de confiança, afectiu, molt respectuós i acollidor.
  • De mitjana, es preveuen uns dos mesos d'adaptació, tot i que n'hi ha necessiten més temps i n'hi ha que menys.


  • CONSELLS PER A LES FAMÍLIES
  • Ser empàtics: tenir la mirada d'un infant que entra en un lloc nou amb persones que no coneix.
  • Viure-ho amb la màxima normalitat possible: poden haver-hi regressions (canvis d'humor, en el control d'esfínters, despertar-se a les nits...) i s'han d'acceptar i acompanyar l'infant amb calma.
  • Acceptar el rebuig a l'escola: cada infant té el seu ritme i al cap de pocs mesos la gran majoria estan completament adaptats.
  • Parlar molt de l'escola amb estima i naturalitat: que l'infant vegi que els pares confien en l'escola.
  • Implicar-los en la preparació del material i anticipar-los: explicar com els anirà i què faran.
  • Passejar al voltant de l'escola per acostumar-los a l'espai.
  • En el moment del comiat i la separació, que sigui curt i transparent, sense mentides. Han de veure que els pares marxen segurs i confiats.
  • Acompanyar els infants en cada emoció, escoltar-los, empatitzar i respectar els seus ritmes, no comparar-los amb companys i companyes.



  • Tall incrustat: Elisabet Castillo

    Cada infant ho viu diferent i necessita el seu temps. Poden haver-hi regressions, despertar-se a les nits, tenir canvis d'humor, tornar-se a fer pipí quan ja ho controlaven. Els pares els han d'acompanyar d'una forma molt empàtica, amb la mirada d'un nen de tres anys que arriba a un lloc nou.



    • Comparteix:

    OPINA

    Identifica't per comentar aquesta notícia.

    Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

    Avís important

    Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

    Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

    No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

    Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.