Damià Calvet diu que reduir la contaminació del Port de Barcelona no passa per reduir activitat sinó per l'electrificació i el canvi de combustible

El santcugatenc, actual president del Port, ho ha explicat en una entrevista a Cugat Mèdia


  • Comparteix:

Dos creuers al moll del Port de Barcelona / Foto: ACN

Dos creuers al moll del Port de Barcelona / Foto: ACN

La lluita del Port de Barcelona per evitar la contaminació dels vaixells passa per l'electrificació dels molls i el canvi del combustible, però no per reduir el tràfic de creuers ni de mercaderies. Així ho ha explicat el president del Port, el santcugatenc Damià Calvet, en una entrevista a Cugat Mèdia.



Damià Calvet explica que el futur dels ports com el de Barcelona passa per la descarbonització i no per aturar l'activitat, encara que estan lluny d'arribar a aquest punt. El president del Port considera que la contaminació actual del Port suposa només un 7% del total de gasos de l'àrea Metropolitana, i que compensa pel tràfic rodat que evita.

Calvet també defensa recuperar els tràfics de creuers previs a la pandèmia perquè aporten turisme de qualitat que gasta 230 euros al dia de mitjana.


Damià Calvet

És evident que el Port de Barcelona té molta activitat que encara està més carbonitzada del que volem, però en el global de la qualitat de l'aire a Barcelona, som un element petit. Els vaixells emetem gasos d'efecte hivernacle, però és que agreguen molt de tràfic.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.