Trànsit planteja reduir el límit de velocitat en deu trams de l'AP-7 fins a 100 km/h

Es preveuen velocitats variables en moments de congestió quan es disposi d'un sistema de gestió intel·ligent


  • Comparteix:

Vehicles atrapats en una retenció a l'AP-7 en l'operació sortida de l'últim cap de setmana de juliol / Foto: ACN

Vehicles atrapats en una retenció a l'AP-7 en l'operació sortida de l'últim cap de setmana de juliol / Foto: ACN

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramón Lamiel, ha defensat que diversos trams de l'AP-7 limitin la seva velocitat a 100km/h en cas que convingui. 'L'AP-7 ens ocupa i ens preocupa', ha dit en una entrevista a Catalunya Ràdio. Aquesta decisió també afectaria Sant Cugat, en concret, El tram Sant Cugat - Martorell, del quilòmetre 159 al 169.

Des del SCT reiteren que caldria una reducció a la via de 120 a 110 km/h per combatre l'augment de l'accidentalitat, una proposta que la Direcció General de Trànsit (DGT) descarta. Per això, ha explicat, presentaran al titular de la via una proposta de reduccions "notables" en deu trams de l'AP-7 que sumen 70 quilòmetres. D'altra banda, Lamiel ha apuntat que les velocitats màximes podrien fixar-se per sota dels 100 km/h quan hi hagi congestions importants i es disposi d'un sistema de gestió intel·ligent de la xarxa.

"L'AP-7 i el sistema viari no és el mateix que quan hi havia peatges: cal controlar la velocitat d'una forma diferent", ha reivindicat el director del SCT. De moment, ha apuntat, ja s'ha apostat per posar sistemes predictius i de control en un total de 100 quilòmetres i es començarà a la C-58 aquest mateix any. Tanmateix, ha insistit Lamiel, cal que l'Estat limiti la velocitat en les vies amb més accidentalitat.

En relació amb les víctimes mortals per accidents de trànsit a la xarxa viària interurbana de Catalunya, 103 des de principis d'any, Lamiel ha indicat que la causa més concurrent és la distracció, principalment per l'ús del mòbil. Com a exemple, ha citat un control dels Mossos a l'AP-7 en què en 88 de 100 albiraments es va detectar que el conductor manipulava el mòbil. Per això, ha afirmat que a partir del setembre es posaran en marxa dues càmeres que detecten si s'utilitza el mòbil mentre es condueix.

Ara bé, tot i la distracció com a causa principal, també ha destacat que segons dades de l'Institut de Medicina Legal un 40% de les víctimes mortals ha consumit alcohol, drogues o psicofàrmacs.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.