La Casa de Cultura ha acollit durant quatre dies les jornades de portes obertes sobre la pedagogia Waldorf


  • Comparteix:

La natura, l'art i el joc són els eixos principals d'aquesta tècnica pedagògica

La natura, l'art i el joc són els eixos principals d'aquesta tècnica pedagògica

Un concert ha posat punt i final a les jornades de portes obertes sobre la pedagogia Waldorf-Steiner que s'han desenvolupat a la Casa de Cultura des del passat 16 de març. Durant les jornades s'ha pogut veure exposicions, conèixer la història d'aquest mètode educatiu i assistir a diferents conferències.

Durant quatre dies, pares i professionals de l'educació han pogut acostar-se a la pedagogia Waldorf, un mètode educatiu nascut el 1919 a Alemanya de la mà del doctor austríac Rudolf Steiner. Entre els actes més destacats que s'ha portat a terme a la Casa de Cultura, destaca la conferència del doctor Dietrich Seeger titulada 'Del jugar a l'aprendre, en una centre d'educació Waldorf-Steiner'. Tal i com ha explicat Àuria Gómez, mestre d'un centre d'educació infantil, el mètode Waldorf destaca pel paper central que juga el nen a l'escola, entesa com a centre cultural. L'escoltem.

Àuria Gòmez

Té sempre una vessant social. Es veu l'escola com un centre cultural, i a partir d'aquí s'intenta que es respectin les etapes evolutives del nen, que el nen estigui al punt de mira, i que no sigui només un plantejament teòric, sino que sigui una cosa viva


Aquest mètode rep el nom de la fàbrica Walfdorf-Astoria, els treballadors de la qual van ser els primers en experimentar-lo amb el doctor Steiner. Aquesta pedagogia té molta cura amb apretar massa els nens i estressar-los, ja que, sinó, serà més difícil que el nen estimi a aprendre. Per això, l'art, la natura i els jocs tenen un valor terapèutic clau. Escoltem Àuria Gòmez.

Àuria Gòmez

El joc està en el punt central, per què a través del que el nen veu al món, les experiències que té i el que imita de les persones, ell va transformant això, ho digereix i ho expressa a través del joc. És una manera que té nen d'aprendre


A més de la conferència del doctor Seeger, els assistents han pogut participar en tallers, representacions de contes, concerts i exposicions sobre els aspectes històrics i pedagògics més destacats d'aquest mètode. El concert de cloenda ha anat a càrrec d'Eloi Llamas, membre del Cor de Cambra del Palau de la Música, amb acompanyament de piano.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.