Aquesta és la proposta de la futura xarxa d'autobusos de Sant Cugat

L'AMB i l'Ajuntament ja han consensuat la base per a la licitació i ara la presentaran als consells de barri per si cal incloure-hi alguna modificació

La proposta de la futura xarxa d'autobusos urbans de Sant Cugat / Foto: Ajuntament

Societat

Publicat el 28/nov/22 per Albert Solé

La xarxa d'autobusos actual fa temps que s'ha de canviar i, de moment, ja se n'ha fet el nou disseny. L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) n'assumirà les competències en breu quan se signi la segona part del conveni amb l'Ajuntament, però per guanyar temps, les dues administracions ja s'han posat d'acord en com hauria de ser aquesta nova xarxa. S'ha fet un estudi per analitzar les debilitats de les línies i recorreguts actuals, i alhora s'ha definit ja com hauria de ser la proposta de futur, i que ja té la validació tècnica de l'Ajuntament. Aquest estudi va ser presentat fa unes setmanes a la Taula de Mobilitat, i a partir de l'any que ve passarà per tots els consells de barri per ensenyar-ho als veïns i, si cal, incloure-hi alguna modificació. Cugat Mèdia t'explica detalladament quina és la proposta per a cada línia i quines millores hi haurà.

La primera part de l'estudi fa una anàlisi acurat de la xarxa d'autobusos urbans actual i n'assenyala els principals defectes:

Aquesta és la xarxa actual d'autobusos urbans de Sant Cugat / Foto: Ajuntament

Anàlisi:
  • Moltes línies no circulen durant els caps de setmana, i les que ho fan tenen unes freqüències de pas massa altes.
  • Algunes línies, com l'L1 o l'L8, tenen recorreguts no simètrics (d'anada i de tornada) difícils de comprendre.
  • Les línies que funcionen millor pel que fa a la demanda i freqüència són l'L1, L7A, L8 i L9, i les pitjors són l'L3, L4 i L11.
  • Les tres TAD (transport a demanda) tenen bons resultats i es proposa no tocar-les.

  • Millores:
  • Els recorreguts seran més simètrics i lineals
  • La xarxa bàsica tindrà freqüències de 20 minuts
  • Augmentaran els serveis en cap de setmana
  • Les noves línies estaran més vinculades a les diferents estacions de tren dels FGC
  • L'L8 i l'L7C desapareixen
  • Es crearà una llançadora nova que unirà el centre amb un nou aparcament dissuasiu (park&ride) a la carretera de Rubí (Q99). I la línia del park&ride de Can Roquetes passarà a dir-se Q99.


  • CONSULTA LA PROPOSTA DE MODIFICACIÓ DE CADA LÍNIA D'AUTOBÚS


    LÍNIA Q01: Can Magí-Mas Gener

    LÍNIA Q02: Can Magí-Turó de Can Mates

    LÍNIA Q03: Pla del Vinyet-Hospital General

    LÍNIA Q04: Torre Blanca-Centre Comercial

    LÍNIA Q05: Esade-Can Sant Joan

    LÍNIA Q06: Hospital General-Can Sant Joan

    LÍNIA Q10: Les Planes-La Floresta-FGC

    LÍNIA Q11: Les Planes-La Floresta-FGC

    LÍNIA Q12: Les Planes

    LÍNIA Q20: Línia a demanda de les Planes

    LÍNIA Q21: Línia a demanda de Can Barata

    LÍNIA Q22: Línia a demanda de Can Cortés, Can Borrull i Sol i Aire

    PROPOSTA DE NOVES FREQÜÈNCIES


    LÍNIA Q01: Can Magí-Mas Gener


    Antiga L1 (recorregut)

    La proposta per a la línia Q01 que enllaça Can Magí amb Mas Gener / Foto: Ajuntament

    Es reduirà el recorregut de l'actual L1 per fer-lo més directe i estar més ben connectat amb l'estació de Valldoreix i el CAP de Valldoreix.


    LÍNIA Q02: Can Magí-Turó de Can Mates


    Antiga L2 (recorregut)

    La proposta de línia Q02 que enllaça Can Magí amb Turó de Can Mates / Foto: Ajuntament

    Actualment, l'L2 està dividida en tres sublínies (L2A, L2B i L2C), que se separaran en dues línies independents.


    LÍNIA Q03: Pla del Vinyet-Hospital General


    Antiga L9 (recorregut)

    La proposta per a la línia Q03 que enllaça el Pla del Vinyet amb l'Hospital General / Foto: Ajuntament

    Es mantindrà bona part del recorregut que fa l'L9 actual perquè és de les línies que funcionen millor.


    LÍNIA Q04: Torre Blanca-Centre Comercial


    La proposta per a la línia Q04 que enllaça Torre Blanca amb el Centre Comercial / Foto: Ajuntament

    És una línia nova que en fusionarà algunes de les actuals.


    LÍNIA Q05: Esade-Can Sant Joan


    La proposta per a la línia Q05 que enllaça Esade amb Can Sant Joan / Foto: Ajuntament

    És una línia nova que en fusionarà algunes de les actuals.


    LÍNIA Q06: Hospital General-Can Sant Joan


    La proposta per a la línia Q06 que enllaça l'Hospital General amb Can Sant Joan / Foto: Ajuntament

    És una línia nova que en fusionarà algunes de les actuals.


    LÍNIA Q10: Les Planes-La Floresta-FGC


    Antiga L3 (recorregut)

    La proposta de línia Q10 que enllaça les Planes, La Floresta i l'estació dels FGC de Sant Cugat / Foto: Ajuntament

    Es reduirà el recorregut que l'L3 fa per la Floresta, on té molt poca demanda.


    LÍNIA Q11: Les Planes-La Floresta-FGC


    Antiga L4 (recorregut)

    La proposta de línia Q11 que també enllaça les Planes, la Floresta i l'estació dels FGC de Sant Cugat / Foto: Ajuntament

    Es faran pocs canvis respecte a l'L4 actual perquè dona bon servei al barri.


    LÍNIA Q12: Les Planes


    La proposta de línia Q12 de les Planes / Foto: Ajuntament

    Nova línia exclusiva per a les Planes que connectarà l'estació amb els punts principals del barri.


    LÍNIA Q20: Línia a demanda de les Planes


    Antiga L10 (recorregut)

    Aquesta és la línia actual de transport a demanda de les Planes es manté, però es dirà línia Q20 / Foto: Ajuntament

    Es mantindrà el recorregut perquè està donant bons resultats.


    LÍNIA Q21: Línia a demanda de Can Barata


    Antic TAD Can Barata-Volpelleres (recorregut)

    Aquesta és la línia actual de transport a demanda de Can Barata es manté, però es dirà línia Q21 / Foto: Ajuntament

    Es mantindrà el recorregut perquè està donant bons resultats.


    LÍNIA Q22: Línia a demanda de Can Cortés, Can Borrull i Sol i Aire


    Antic TAD Can Cortés-Can Borrull (recorregut)

    Aquesta és la línia actual de transport a demanda de Can Cortés, Can Borrull i Sol i Aire es manté, però es dirà línia Q22 / Foto: Ajuntament

    Es mantindrà el recorregut perquè està donant bons resultats.


    PROPOSTA DE NOVES FREQÜÈNCIES


    La proposta de freqüències de pas en comparació amb les actuals / Foto: Ajuntament

    En total hi haurà cinc autobusos més a la flota que permetran millorar les freqüències de la majoria de línies. Les més usades passaran dels 30 minuts actuals a 20 minuts.