Sant Cugat tindrà un tren cap a Barcelona cada dos minuts i mig en hora punta a partir del 9 de desembre

Amb l'entrada en servei dels 15 nous trens, FGC augmentarà les freqüències de la línia Barcelona-Vallès

L'estació d'FGC de Sant Cugat / Foto: Ajuntament (Twitter)

Societat

Publicat el 15/nov/22 per Acn / Maria Bragós

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) augmentarà les freqüències de la línia Barcelona-Vallès a partir del 9 de desembre, fet que permetrà unir la capital catalana amb Sant Cugat cada 2,5 minuts, i Sabadell i Terrassa cada cinc minuts en hores punta. Aquest augment de l'oferta, que passa a ser de 80 milions de viatges a l'any a 110 milions, serà possible gràcies a l'entrada en servei dels 15 nous trens per a aquesta línia i donarà resposta a l'increment de demanda dels últims anys, segons la Generalitat.

La presidenta dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Marta Subirà, ja va dir en una entrevista a Cugat Mèdia de l'any passat que aquesta ampliació de freqüència s'aplicaria el juny de 2022. Finalment, s'aplicarà a partir del 9 de desembre.

Aquest increment de l'oferta farà que en hora punta circulin el doble de trens per comunicar Barcelona amb Sabadell i Terrassa, un 37% més amb la Universitat Autònoma, un 22% més amb Sant Cugat i un 20% més amb Rubí.

La portaveu del Govern, Patrícia Plaja, ha comentat en la roda de premsa posterior al Consell Executiu que l'increment de freqüències era un pas "necessari i ambiciós" i ha remarcat que la línia Barcelona-Vallès es convertirà "en la primera línia real de metro metropolitana". Així mateix, Plaja ha comentat que es durà a terme una "important campanya informativa" per informar els viatgers dels canvis en la configuració de la línia, on també s'eliminaran els trens semidirectes.

A partir del 9 de desembre, la línia Barcelona-Vallès estarà formada per les línies S1 Terrassa, S2 Sabadell, L6 Sarrià, L7 Avinguda Tibidabo, i L12 Reina Elisenda. Les línies S6 Universitat Autònoma i S7 Rubí s'allarguen fins a Sabadell i Terrassa i desapareixeran com a línies per convertir-se en trens de les línies S1 i S2. Per tant, els trens S1 i S2 pararan a totes les estacions, cobrint el servei i parades de les actuals línies S5, S6 i S7.

La Generalitat justifica aquesta nova configuració per la necessitat d'augmentar la capacitat de la línia i aprofitar al màxim la infraestructura. Així doncs, s'eliminen els trens semidirectes que no feien tot el recorregut o bé no paraven a totes les estacions.

L'entrada en servei dels nous trens també permetrà augmentar la flota fins a les 61 unitats i incrementar l'oferta fins als 110 milions de viatges a l'any. Els nous trens estan formats per dos cotxes motors i dos remolcs i disposen de 196 seients amb connexió USB per a la càrrega de mòbils i tauletes i espai per a persones amb mobilitat reduïda, bicicletes i cotxets, entre d'altres.

Amb l'augment de les freqüències, a partir del mateix dia 9 de desembre FGC posarà en marxa un nou sistema de comunicació dels horaris dels trens i també s'indicarà el temps d'espera.