La vianantització del segon tram de l'av. Cerdanyola començarà després de Reis

La previsió és que els treballs acabin a l'agost, tot i que l'alcaldessa reconeix que "probablement s'allargaran"

L'alcaldessa, Mireia Ingla, durant la presentació de les obres / Foto: Ajuntament de Sant Cugat

Societat

Publicat el 29/nov/22 per Sara Bella

Les obres de la segona fase de la vianantització de l'avinguda Cerdanyola, entre el passeig de Torreblanca i el carrer de Borrell, començaran després de Reis i està previst que finalitzin a l'agost. Una previsió que 'probablement s'allargarà', segons ha reconegut l'alcaldessa, Mireia Ingla, durant la presentació dels treballs al veïnat, aquest dimarts, a la Casa de Cultura. La reubicació dels contenidors durant les obres és la principal preocupació que han mostrat els veïns, juntament amb el canvi de lloc d'algunes parades de bus i les molèsties que ocasionaran els treballs, ja sigui per la pols que generaran, com pels talls de subministrament puntuals o la desviació del trànsit per altres carrers.

Respecte als contenidors, durant les obres s'eliminaran els contenidors soterrats que hi ha al segon tram de l'avinguda i, paral·lelament, s'augmentaran els que ja hi ha al passeig de Torreblanca, per un costat, i a l'avinguda Cerdanyola entre el carrer Borrell i la Rambla del Celler, de l'altre. Una veïna del passeig de Torreblanca ha expressat el seu desacord, pel fet que en aquell carrer "ja hi ha 16 contenidors", segons ha dit, i "està brut que fa pena".

L'alcaldessa ha explicat que la decisió s'ha pres segons "criteris tècnics" i que, en qualsevol cas, "sempre es pot revisar" si en el futur es comprova que no funciona. En tot cas, l'alcaldessa també ha reconegut que és una de les zones més "densificades" de la ciutat i que, per tant, es treballarà "perquè el sistema de recollida d'aquella zona sigui el més eficient possible".

Canvis en les parades de bus

Pel que fa a les parades d'autobús, s'eliminaran definitivament les parades de l'avinguda Cerdanyola amb passeig Torreblanca i la de passeig Torreblanca amb el carrer Vallès. A més, les línies de l'autobús urbà que hi passen modificaran el seu recorregut per tal de cobrir el recorregut amb quatre parades perifèriques. Segons ha explicat el regidor de Mobilitat i Transport, José Gallardo, aquestes parades estan a menys de 300 metres de les eliminades (o quatre minuts caminant). Una mesura que alguns veïns no han trobat suficient, "perquè molts tenim una edat avançada i no ens movem amb facilitat", han dit.

La ubicació exacta de les parades noves serà la rambla del Torrent d'en Xandri amb avinguda Ragull; la Rambla del Celler amb el carrer Vallès (davant de la Pollancreda); la Rambla del Celler amb passeig de Torreblanca i passeig Francesc Macià amb carrer de la Creu.

Més afectacions

El regidor també ha avançat que durant les obres es garantirà l'accés als aparcaments al veïnat, es traslladaran les places de mobilitat reduïda (PMR), es crearan zones per a càrrega i descàrrega, es permetrà l'accés logístic dels comerços a la zona i es crearà una comissió mixta de veïns i comerciants de seguiment de les obres.

En aquest sentit, l'equip de govern ha animat al veïnat a traslladar qualsevol incidència, queixa o preocupació que sorgeixi durant les obres al departament de Participació Ciutadana a través del correu centreest@santcugat.cat.

Detalls dels treballs previstos

Aquesta actuació, que té un pressupost de gairebé un milió i mig d'euros, a càrrec de l'AMB, afectarà l'avinguda Cerdanyola, entre el passeig de Torreblanca i el carrer Borrell, i servirà per completar l'eix de vianants que comença a la plaça de Lluís Millet.

Amb l'objectiu de reconvertir l'avinguda en una zona de vianants i de plataforma única, seguint el mateix estil que el primer tram de l'avinguda, les obres permetran donar continuïtat a l'eix comercial, reduir notablement el trànsit, guanyar amplitud, renovar la xarxa de clavegueram, substituir l'enllumenat i posar nou arbrat i mobiliari urbà.


DECLARACIONS

Mireia Ingla

Treballarem perquè el sistema de recollida de residus en aquella zona sigui el més eficient possible i que doni resposta a les necessitats de la zona, que és veritat que està molt densificada.

Your browser doesn’t support HTML5 audio