La Síndica de Greuges realitza 33 actuacions durant el mes de novembre

Helena López Macho ha gestionat 22 queixes, 10 assessoraments i una actuació d'ofici relacionats amb els Serveis Socials, entre d'altres


  • Comparteix:

La Síndica de Greuges de Sant Cugat, Helena López Macho / Foto: Cugat Mèdia

La Síndica de Greuges de Sant Cugat, Helena López Macho / Foto: Cugat Mèdia

La Síndica de Greuges de Sant Cugat ha executat 33 actuacions durant el mes de novembre. Han estat 22 queixes, 10 assessoraments i una actuació d'ofici. Entre les queixes dels santcugatencs, n'hi ha per la manca d'actuació per part de l'administració, pels problemes d'assignació d'habitatge social o per l'endarreriment d’una llicència d'obres.

Pel que fa a les queixes presentades, 11 d'elles ja s'han començat a tramitar, vuit han estat estudiades i desestimades i tres s'han derivat a la Síndica de Greuges de Catalunya, al Síndic de Rubí i al Defensor del Poble de l'Estat espanyol. La majoria d'aquestes queixes han estat relatives als serveis territorials, als serveis a les persones i a l'administració general.

Concretament, els santcugatencs aquest mes s'han queixat per aquests motius:
  • la manca d'actuació per part de l'administració
  • la duplicitat de dues taxes per ocupació de la via pública
  • els problemes d'accés a un habitatge de lloguer social
  • els problemes d'insalubritat d'un habitatge
  • el desacord amb una sanció per circular per la zona de baixes emissions
  • el retard en el cobrament de la liquidació d'un contracte de treball amb l'Ajuntament
  • el manteniment dels llums encesos de l'oficina de Gestió Tributària fora de l'horari laboral
  • la manca de resposta a un recurs de desacord amb una sanció
  • el desacord amb el recàrrec d'una plusvàlua
  • la manca de professorat en una escola bressol municipal
  • el desacord amb la resposta de l'asseguradora de l'ajuntament referent a una reclamació patrimonial
  • el desacord amb unes multes del 2015 no notificades al domicili
  • el desacord amb l'import de la prestació del SEPE
  • la manca de resposta a una instància sobre les miccions de gossos en façanes i via pública
  • el reconeixement de la jubilació
  • l'endarreriment d'una llicència d'obres

  • Respecte als 10 assessoraments rebuts, cinc s'han derivat a l'oficina municipal d'informació al consumidor (OMIC), dos s'han derivat a altres serveis municipals i tres fora de l'àmbit administratiu.



    • Comparteix:

    OPINA

    Identifica't per comentar aquesta notícia.

    Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

    Avís important

    Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

    Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

    No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

    Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.