La Fundació Assistencial MútuaTerrassa (FAMT) ha desenvolupat un Pla d’Humanització i Experiència Pacient amb la voluntat de millorar la salut i l’atenció dels pacients, familiars i professionals mitjançant una assistència humanitzada. Aquesta iniciativa, anomenada ‘Persones per a persones’, s’ha elaborat amb una vintena de professionals de diferents àmbits i departaments. El pla contempla quatre línies estratègiques orientades a assolir aquest objectiu: la creació d’una cultura d’humanització dins de l’entitat; fer més accessible la informació dels tractaments als pacients i familiars; que les persones siguin el més important en el procés; i millorar els espais de confort per als acompanyants.
Aquestes són algunes mesures que MútuaTerrassa vol aplicar als seus hospitals i Centres d’Atenció Primària per fer una feina més propera. La presidenta de la Comissió d’Humanització i Experiència del Pacient que ha elaborat aquest pla, Mamen Nicolás, ha explicat que “no és un pla que només està dirigit a pacients, també hem incorporat al seu entorn, a la seva família. Per nosaltres també és important que tinguin una bona experiència. Però també hem incorporat als professionals, que en definitiva són el cor de l’atenció”. Ja que tots els factors conten per millorar l’experiència dels pacients. Nicolás també ha destacat un altre punt del pla que ja fa temps que està en marxa, l’habilitació d’habitacions perquè les famílies tinguin la seva intimitat i adaptades a les necessitats de cada pacient. Aquestes reformes ajuden que l’estança dels pacients sigui millor, per exemple per aquells que pateixen claustrofòbia. Una altra sala que està tenint canvis són les sales de parts, que s’han rehabilitat per millorar la intimitat de la parella. “Hem de recordar que els espais també curen” ha afegit la presidenta de la comissió.

