La Generalitat encarregarà un estudi per fer el segon túnel de Ferrocarrils entre Sant Cugat i Barcelona

Es plantegen dues opcions: un túnel que arribi a plaça Catalunya o fins a Arc del Triomf, passant per Lesseps


Temes relacionats

Subirà, sobre el possible desdoblament de la línia del Vallès: 'Segurament permetrà soterrar alguns trams de Sant Cugat' ( 7/abr/22)


  • Comparteix:

Imatge de l'estació de plaça Catalunya dels FGC / Foto: FGC

Imatge de l'estació de plaça Catalunya dels FGC / Foto: FGC

La consellera de Territori, Ester Capella, ha explicat aquest divendres que la Generalitat encarregarà en els propers mesos la redacció de l'estudi informatiu per a la construcció d'un segon túnel de Ferrocarrils entre el Vallès i Barcelona, que enllaçaria Sant Cugat del Vallès i la capital catalana, i que permetria donar resposta a la futura demanda davant la 'saturació' de l'actual infraestructura. En una conferència al Cercle d'Infraestructures, la consellera ha comentat que l'obra tindria un cost de 900 milions d'euros i permetria reduir en uns 15 minuts del trajecte entre el Vallès Occidental i la capital catalana. Les dues opcions més probables són un túnel que arribi a plaça Catalunya o fins a Arc del Triomf, passant per Lesseps.

La consellera també ha explicat que l'estudi tindrà un cost d'uns dos milions d'euros i que entre els terminis de licitació i aprovació tindran uns terminis "no inferiors a dos anys". El projecte també inclouria un nou intercanviador ferroviari al centre de Barcelona amb FGC, Metro i Rodalies, el que suposarà una "nova porta d'entrada" a la capital catalana des del Vallès, segons ha destacat la titular de Territori.

A banda de reduir el temps de viatge en un quart d'hora, l'obra suposaria multiplicar per 2,5 la capacitat actual de transport i passar de 60 a 150 milions de viatgers anuals.

La construcció d'un segon túnel de Ferrocarrils entre el Vallès i Barcelona ja es va plantejar fa quatre anys en el pla estratègic de FGC fins al 2030 davant l'increment de la demanda en l'actual corredor. Ara, la pràctica recuperació dels viatgers després de la pandèmia i la introducció de 15 nous trens a la línia, fins a arribar als 24 en hora punta, "dona poc marge de millora", segons la consellera. "La saturació restarà atractiu", ha advertit.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.