Les consultes a l'OMIC creixen un 30% durant l'any 2005

L'oficina es traslladarà a principis d'abril al carrer Vallès

Societat

Publicat el 15/mar/06 per Josep Gimeno

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) es traslladarà a principis d'abril al carrer Vallès per ampliar i millorar el servei. L'OMIC ha atès 3.031ciutadans durant el 2005, xifra que suposa un increment del 33% respecte el 2004. Un 30% de les sol·licituds d'informació corresponen a qüestions relacionades amb els serveis d'Internet i telefonia.

L'oficina municipal ofereix informació i assessorament a la ciutadania per defensar els seus drets com a consumidors. L'organisme facilita un servei de mediació per solucionar problemes dels usuaris o, si s'escau, trasllada expedients a altres organismes competents.

Pel que fa les dades del 2005, l'OMIC ha atès 3.031 ciutadans, un 30% més de sol·licituds d'informació respecte el 2004. D'aquestes, 2.345 són consultes, mentre que les 686 restants són reclamacions. D'aquestes reclamacions, gairebé el 70% se solucionen mitjançant la mediació de l'OMIC, mentre que el 22% es resolen per l'arbitratge d'organismes oficials.

L'alcalde de Sant Cugat ha assegurat que l'increment d'usuaris de l'OMIC significa que és un servei de qualitat en consonància a les actuals necessitats de consum. Recoder també ha avançat que les instal·lacions de l'OMIC es traslladaran al carrer Vallès a principis d'abril.

Lluís Recoder

Considerem que hem de millorar el servei. Per aquest motiu, traslladem les instal·lacions i contractem personal.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Un 30% dels serveis que ofereix l'organisme està relacionat amb Internet i telefonia. L'electricitat i el gas comporten un 11% de les consultes i reclamacions, mentre que la compra i lloguer d'habitatges arriben al 5%.

La tècnica responsable de l'OMIC, Mercè Àlvarez, ha subratllat l'increment de consultes i reclamacions relacionades amb la telefonia i Internet.

Mercè Àlvarez

El serveis de telefonia i Internet concentren el 30% de les consultes. La majoria acaben sent reclamacions.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



En l'actualitat, l'OMIC té un conveni de col·laboració amb el Servei de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona. A més, el Col·legi d'Advocats de Terrassa ofereix un servei d'assessoria judicial als usuaris de l'organisme municipal.