Les dues parts van arribar aleshores a un acord privat on Alegre va rebre 700 euros en concepte de drets d'obra derivada. A canvi, els empresaris es van comprometre a variar les característiques de la imatge per diferenciar-la de l'original. D'aquesta manera, la campanya del burro català podia continuar. Tot i això, el dissenyador denuncia que els empresaris no van respectar una part de l'acord, en què s'estipulava que calia indicar qui era l'autor de l'obra.
Jaume Sala és un dels empresaris implicats.
Jaume Sala
Sabem que el dibuix no és nostre, però vam arribar a un acord per usar-lo. Ara no val dir el contrari.
Segons els empresaris, el dibuixant també ha violat el pacte perquè va enviar cartes a centres comercials per comercialitzar productes del burro català i advertir que era l'autor del disseny original.
Alegre remarca que no existeix cap campanya específica sobre el burro català.
Eloi Alegre
No existeix cap campanya registrada sobre el burro català. Jo he venut el burro com un simple ase.
L'advocat del dissenyador santcugatenc ha xifrat en 25.000 euros la quantitat que han ingressat els empresaris per l'explotació de la figura del ruc.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.