La construcció del TGV Espanya-Catalunya-Estat francés en ample internacional obliga que pel ramal Papiol-Mollet hagin de circular els trens de mercaderies en ample ibèric i internacional. Al mateix temps, han de seguir circulant pel ramal els trens de les línies de rodalies de Renfe que actualment utilitzen.
Per aquest motiu, s'ha autoritzat la licitació de la primera fase de les obres per habilitar el nus ferroviari a la circulació de trànsit tant en ample internacional i ibèric.
Escoltem la vicepresidenta del govern espanyola, Maria Teresa Fernández de la Vega.
Maria Teresa Fernández de la Vega
Fem una inversió perquè els trens de mercaderies no hagin de passar per Barcelona.
L'alcalde, Lluís Recoder, ha instat el govern espanyol a acompanyar aquests treballs de mesures que redueixin el soroll pel pas dels trens. En diverses ocasions, Recoder ha reclamat que se soterri el quilòmetre de via més proper a Coll Favà i Can Magí per evitar la contaminació acústica d'aquests barris.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.