El Servei Català de la Salut considera un 'èxit' la posada en marxa del CAP de Valldoreix


  • Comparteix:

L'entrada en funcionament del nou CAP de Valldoreix ha permès reduir les llistes d'espera a un promig de tres dies. Un mes després de l'obertura del nou CAP, l'equipament s'ha convertit en el centre de referència per un 41 per cent de la població.

El Servei Català de la Salut considera un èxit la posada en marxa del nou CAP que, per les seves dimensions, ha estat una de les apostes més importants dels últims anys. En tan sols un mes, el centre ha registrat 7.000 historials mèdics nous, de ciutadans que fins ara NO havien utilitzat el servei públic a Sant Cugat. Segons el Serveis Català de la Salut, això demostra que el servei s'ha millorat i que els usuaris hi confien. Pel gerent de la Regió Sanitària Centre, Ramon Canal, el nou CAP ha permès recuperar el dèficit que la ciutat havia patit en els últims anys:

Ramon Canal

Amb l'obertura del CAP de Valldoreix hem solucionat els problemes sanitaris derivats del creixement de població de Sant Cugat


Els responsables del CAP també consideren un èxit la campanya informativa i la resposta ciutadana. Durant les primeres setmanes de funcionament, el CAP de Valldoreix va atendre més de 1.300 consultes administratives cada dia, és a dir, 4 vegades més que l'habitual. Actualment el ritme s'ha normalitzat i s'han reduït les cues per donar informació als usuaris.

Els directors del centre han contestat també les crítiques d'Esquerra Republicana, que la setmana passada va assegurar que els metges del CAP tenien assignats fins a tres mil pacients, molt per sobre del que recomana l'OMS. Segons el director d'Atenció Primària de Mútua de Terrassa, el doctor Josep Maria Grego, cal avaluar molts d'altres aspectes:

Josep Maria Grego

Els santcugatencs fan un ús correcte dels serveis sanitaris dels quals disposen


La tinent d'alcalde de Serveis Generals, Mercè Conesa, ha subratllat que el nou CAP ha permès redistribuir l'atenció sanitària a la ciutat. Conesa ha afegit que la planificació ha estat correcte i que el centre ha entrat en funcionament, en la data prevista, i a ple ritme.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.