La velocitat variable ha començat avui i arribarà a les vies ràpides de Sant Cugat d'aquí un any

Les retencions a l'AP-7

Societat

Publicat el 15/gen/09 per Anna Gonzalez

L'aplicació de la velocitat variable a la primera i segona corona metropolitana ha començat a aplicar-se avui en fase de prova pilot. Tot i que la mesura s'iniciarà a les vies C-31 i C-32, també afectarà les vies ràpides de Sant Cugat com l'AP-7 i la B-30 a partir del 2010.

La velocitat variable s'ha posat en marxa, per ara, a l'autopista de Castelldefels i la del Garraf. Després de l'estiu s'estendrà a l'AP-2/B-23 fins a la Diagonal de Barcelona.

El límit màxim de velocitat a la segona corona metropolitana es mantindrà en 120 quilòmetres per hora i es reduirà quan sigui necessari. Per tant, en un mateix dia el tram podrà tenir diferents velocitats màximes. Els canvis s'efectuaran mitjançant els resultats de sensors que captaran el pas dels vehicles, càmeres de seguretat i, en última instància i en cas d'accidents, prevaldrà la decisió humana.

Aquest projecte de control dinàmic de la velocitat es desenvoluparà primer als accessos sud, atès que concentren el 53% de la mobilitat d'entrada i de sortida de Barcelona. La mesura arribarà a Sant Cugat a partir del 2010 al corredor de l'AP-7 i la B-30 entre Mollet del Vallès i el Papiol.

El conseller d'Interior, Joan Saura, explicava així l'objectiu de la mesura durant la presentació del projecte el desembre passat.

Joan Saura

Els objectius són tres: evitar la congestió, la sinistralitat i la contaminació.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



L'aplicació també afectarà la C-58 a causa de la coincidència amb les obres del carril BUS-VAO en aquesta carretera, que obligaran a adaptar el calendari en funció d'aquests treballs.