Crítiques d'actors a l'acústica del Teatre-Auditori


Temes relacionats

Pep Anton Muñoz: 'Quan actuem al Teatre-Auditori sentim la ràdio dels taxis i de la policia' (23/gen/09)

Els espectadors del Teatre-Auditori posen un notable alt a l'oferta i els serveis de l'equipament (22/oct/07)


  • Comparteix:

Pati de butaques del Teatre-Auditori

Pati de butaques del Teatre-Auditori

S'acumulen les crítiques sobre l'acústica i certes condicions formals del Teatre-Auditori. Les declaracions de l'actor Pep Anton Muñoz, que assegura que hi ha interferències quan treballen amb micròfon i auriculars, se sumen a les que va fer Ramon Madaula, on criticava l'arquitectura de la sala, incòmoda per als actors. Personatges del món cultural santcugatenc els donen la raó.

Els professionals del món de l'espectacle estan d'acord en una cosa. El Teatre-Auditori funciona molt bé com a auditori, però no com a teatre. Tots insisteixen que es tracta només de qüestions arquitectòniques, ja que coincideixen a destacar la bona programació i un excel·lent tracte personal i tècnic.

És a l'hora d'actuar, però, quan sorgeixen problemes. Escoltem Ramon Madaula.


Ramon Madaula

Arquitectònicament és un teatre no massa còmode. Hi ha reverberació, les parets són clares, i uns vidres fan de mirall.




Pep Anton Muñoz, de la seva banda, parla de certes interferències mentre s'actua.


Pep Anton Muñoz

Quan anem amb micros i auriculars hi ha interferències dels Mossos i dels taxis.




Durant la tertúlia d'aquest divendres a Cugat.cat, s'han sentit també crítiques, com les de la directora de Tetrateatre, Dolors Vilarasau.


Dolors Vilarasau

El problema del Teatre-Auditori és que és dues coses alhora. I no és el mateix un teatre que un auditori.




El crític d'art escèniques Eduard Jener ha parlat de punts sords dins la sala.


Eduard Jener

L'acústica per teatre és molt dolenta. Hi ha punts sords absoluts. El so cau.




L'actor Jaume Pla, finalment, ha volgut també donar la culpa als actors.


Jaume Pla

Hi ha actors que se senten i actors que no. Estan acostumats a parlar discretament i no se'ls sent.




Tots ells coincideixen que molts d'aquests problemes del Teatre-Auditori també els té el Teatre Nacional de Catalunya (TNC).



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.