Crítiques d'actors a l'acústica del Teatre-Auditori

Pati de butaques del Teatre-Auditori

Societat

Publicat el 24/gen/09 per Oriol Sumsi

S'acumulen les crítiques sobre l'acústica i certes condicions formals del Teatre-Auditori. Les declaracions de l'actor Pep Anton Muñoz, que assegura que hi ha interferències quan treballen amb micròfon i auriculars, se sumen a les que va fer Ramon Madaula, on criticava l'arquitectura de la sala, incòmoda per als actors. Personatges del món cultural santcugatenc els donen la raó.

Els professionals del món de l'espectacle estan d'acord en una cosa. El Teatre-Auditori funciona molt bé com a auditori, però no com a teatre. Tots insisteixen que es tracta només de qüestions arquitectòniques, ja que coincideixen a destacar la bona programació i un excel·lent tracte personal i tècnic.

És a l'hora d'actuar, però, quan sorgeixen problemes. Escoltem Ramon Madaula.


Ramon Madaula

Arquitectònicament és un teatre no massa còmode. Hi ha reverberació, les parets són clares, i uns vidres fan de mirall.

Your browser doesn’t support HTML5 audio





Pep Anton Muñoz, de la seva banda, parla de certes interferències mentre s'actua.


Pep Anton Muñoz

Quan anem amb micros i auriculars hi ha interferències dels Mossos i dels taxis.

Your browser doesn’t support HTML5 audio





Durant la tertúlia d'aquest divendres a Cugat.cat, s'han sentit també crítiques, com les de la directora de Tetrateatre, Dolors Vilarasau.


Dolors Vilarasau

El problema del Teatre-Auditori és que és dues coses alhora. I no és el mateix un teatre que un auditori.

Your browser doesn’t support HTML5 audio





El crític d'art escèniques Eduard Jener ha parlat de punts sords dins la sala.


Eduard Jener

L'acústica per teatre és molt dolenta. Hi ha punts sords absoluts. El so cau.

Your browser doesn’t support HTML5 audio





L'actor Jaume Pla, finalment, ha volgut també donar la culpa als actors.


Jaume Pla

Hi ha actors que se senten i actors que no. Estan acostumats a parlar discretament i no se'ls sent.

Your browser doesn’t support HTML5 audio





Tots ells coincideixen que molts d'aquests problemes del Teatre-Auditori també els té el Teatre Nacional de Catalunya (TNC).