El Pla Territorial Metropolità es decanta pel Túnel d'Horta ferroviari amb parada a Cerdanyola


Temes relacionats

L'equip de govern, a l'espera del Pla Territorial Metropolità per 'enterrar' el Vial de Cornisa (27/mar/09)

Discrepàncies sobre la futura connexió ferroviària entre Barcelona i el Vallès (11/des/08)

Jornada de debat per informar als santcugatencs del Pla Territorial Metropolità de Barcelona ( 3/nov/08)

El govern aposta pel Túnel d'Horta ferroviari en comptes de fer-ho per la prolongació de la línia d'Avinguda Tibidabo ( 7/abr/08)

Municipis de l'àrea de Terrassa creen un grup de seguiment del Pla Territorial Metropolità (16/nov/06)


  • Comparteix:

El pla afecta Barcelona i l'entorn metropolità

El pla afecta Barcelona i l'entorn metropolità

El govern inclou la construcció del Túnel d'Horta ferroviari amb parada a Cerdanyola en el Pla Territorial Metropolità aprovat inicialment aquest divendres. Aquesta infraestructura, amb estacions també a Sabadell i Terrassa, és l'aposta de la Generalitat per millorar la mobilitat entre el Vallès Occidental i Barcelona. El pla no inclou la prolongació de la línia d'Avinguda Tibidabo de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), una demanda de Sant Cugat.

El document aprovat preveu la promoció de ferrocarril lleuger, opció que obre la porta a unir Sant Cugat i la parada del Túnel d'Horta ferroviari mitjançant un tramvia. Aquesta possibilitat la va defensar el coordinador del Pla Territorial Metropolità de Barcelona, Josep Maria Carrera, a finals de l'any passat en una entrevista a Cugat.cat.

El pla també preveu la prolongació de la línia de Sabadell de FGC fins a Castellar del Vallès i la de Terrassa fins a Matadepera. A més, inclou el projecte de línia orbital ferroviària, que uniria Mataró amb Vilanova i la Geltrú amb parades a Terrassa i Sabadell.

Pel que fa a infraestructures viàries, es contempla la interconnexió entre el Baix Llobregat i el Vallès Occidental i Oriental amb el Quart Cinturó, ara conegut com a Ronda del Vallès. Això sí, el pla no defineix el traçat d'aquesta via ja que és competència del Ministeri de Foment, segons ha explicat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) Joaquim Nadal.

Joaquim Nadal

Quan surti a exposició pública l'estudi del tram Terrassa-Granollers del Quart Cinturó, aleshores es podran fer al·legacions.


El Pla Territorial Metropolità de Barcelona implica 164 municipis d'un total de set comarques. El projecte, que se sotmetrà ara informació pública, ha estat elaborat per la Comissió d'Ordenació Territorial Metropolitana de Barcelona, formada per Generalitat, representants d'ens locals, l'Ajuntament de Barcelona i l'Estat espanyol.



Comenta-ho a Facebook

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.