Les queixes urbanístiques al Síndic baixen, però es mantenen les de la Policia Local


Temes relacionats

Jaume Clavell: 'Les queixes cap a l'àrea de Territori han disminuït considerablement' (16/jun/10)

El Síndic de Greuges tramita 11 queixes i assessoraments dels veïns de Valldoreix durant el 2009 (28/mai/10)

Jaume Clavell proposa un nou protocol d'actuació de la Policia Local (15/abr/10)

Les queixes sobre la Policia Local continuen al capdavant dels expedients tramitats pel Síndic (22/set/09)


  • Comparteix:

El Síndic de Greuges de Sant Cugat, Jaume Clavell

El Síndic de Greuges de Sant Cugat, Jaume Clavell

El Síndic de Greuges ha tramitat 131 queixes i assessoraments entre el maig i el desembre del 2009. La seguretat ciutadana continua encapçalant la llista d'expedients, amb un 35% del total. En canvi, la memòria del Síndic constata una davallada significativa dels assumptes urbanístics. El defensor del poble ho atribueix a la bona relació entre l'àrea d'Urbanisme i la Sindicatura, que permet que molts neguits ciutadans acabin en acords amistosos.

La majoria de les queixes que rep el Síndic, set de cada deu, provenen de ciutadans que viuen al centre. Els districtes sumen un 14% dels expedients, mentre que Valldoreix representa un 8% de les queixes ciutadanes. Gairebé sis de cada deu queixes les presenten dones.

El rànquing de queixes el continua encapçalant l'àrea de Seguretat Ciutadana, que amb 28 casos acumula el 35% dels expedients oberts. En canvi, en el segon semestre del 2009, el Síndic ha constatat una davallada significativa de les queixes per assumptes de Territori i Disciplina Urbanística. Jaume Clavell ho atribueix a la bona relació entre la Sindicatura i l'àrea d'Urbanisme, que fa que moltes queixes acabin en acords amistosos.

Jaume Clavell

De vegades no és necessari obrir expedient de queixa o l'expedient acaba amb un acord amistós, per mediació.


El Síndic de Greuges ha presentat aquest dilluns la memòria de la institució corresponent als mesos de maig a desembre del 2009. Clavell ha aprofitat per reclamar a la classe política una Llei d'accés a la informació pública que augmenti la transparència de les administracions i la protecció dels ciutadans, així com una ordenança municipal pròpia sobre aquesta matèria.

El Síndic també ha proposat algunes mesures per millorar els serveis públics i disminuir les queixes, com establir l'obligació dels autobusos d'aturar-se a totes les parades, millorar les inspeccions d'obres i d'infraccions per contaminació acústica, regular l'ús de les bicicletes a zones vianantitzades i potenciar els mecanismes de resposta de l'administració a peticions de documentació dels ciutadans.



  • Comparteix:

COMENTARIS

Es que como somos los subditos, nos quejamos de los ¿problemas? ¿Por que a que se refiern las quejas? Segun el responsable politico de la Policia Local Lluis Recoder i Miralles aqui no pasa nada y AMEN.

Maria del Carmen Freidias. Enviat el 22/jun/10


OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.